Feminism och definitionen av den

Vilka faktorer anser ni ligger bakom våldtäkt och varför det är vanligare att män är förövare än kvinnor? Jag föreslår även att ni som har manlig eller manliga kompisar att testa med någon utav dessa att ni ska försöka brotta ner dessa på golvet eller liknande och att dessa ska göra samma sak mot er. Om inget annat så är det en nyttig övning för att förstå hur man kan agera i en sådan situation om gud förbjude det skulle ske på riktigt. Om ni inte vill brottas så kan ni pröva armbrytning eller annan styrkemätning.
Skulle aldrig i livet börja köra en armbrytningsmatch med någon som attackerade mig så det blir väl till att riva ut ögonen och dra testiklarna ur kulpåsen på mina vänner då jag hoppas dom ställer upp :up:

Vilka faktorer anser ni ligger bakom våldtäkt och varför det är vanligare att män är förövare än kvinnor? Jag föreslår även att ni som har manlig eller manliga kompisar att testa med någon utav dessa att ni ska försöka brotta ner dessa på golvet eller liknande och att dessa ska göra samma sak mot er. Om inget annat så är det en nyttig övning för att förstå hur man kan agera i en sådan situation om gud förbjude det skulle ske på riktigt. Om ni inte vill brottas så kan ni pröva armbrytning eller annan styrkemätning.
Jag har brottats med både manliga och kvinnliga poliser och folk inom vården. Om det nu räknas? Jag som när jag var väldigt underviktig blev fruktansvärt stark och nej, det var inte lätt ens för vältränade poliser att få koll på. Så igen, underskatta inte mental styrka.

Förstår inte vart det är du vill komma, huruvida man kan brotta ner någon eller inte sitter så i så mycket mera än bara styrkan.

Jag klagar inte på att andra försöker lösa problemet men jag ser lite andra saker som huvudorsaker än många andra här och det är OK. Det är bara mina åsikter och inget jag säger är menat som någon sorts slutgiltig sanning, ledsen om det har framstått så. Varför så aggressiv? Det är högst otrevligt.
Jag är inte aggressiv?? Jag undrar vad du gör för att lösa problemet och än har du inte skrivit något om vad du gör åt det utom att kritisera andras metoder

Skulle aldrig i livet börja köra en armbrytningsmatch med någon som attackerade mig så det blir väl till att riva ut ögonen och dra testiklarna ur kulpåsen på mina vänner då jag hoppas dom ställer upp :up:
Jag syftade på att prova mot en manlig partner eller kompis, inte att mana upp till armbrytning vid händelse av överfall.

Jag syftade på att prova mot en manlig partner eller kompis, inte att mana upp till armbrytning vid händelse av överfall.
Och hur tror du att man ska kunna få den styrkan man får när överlevnadsinstinkten kommer igång vid eventuella överfall genom att brottas på skoj med någon? Jag hade heller inte velat brottas på skoj med någon som tar i allt den har, känns som att det kan bli farligt.

Jag är inte aggressiv?? Jag undrar vad du gör för att lösa problemet och än har du inte skrivit något om vad du gör åt det utom att kritisera andras metoder
Jag ser till att alltid se till att mina vänner kommer hem säkert och att de avbryter förhållanden som är destruktiva + polisanmäler. Jag säger ifrån när jag ser oegentligheter och dåligt beteende i min närhet.

Vad jag tror är orsaken till våldtäkt är extremt komplext och blir väldigt långrandigt.

Men att bråttas med en kompis kan inte liknas vid skarpt läge. Alls!

Dels kommer din vän förmodligen akta sig för att skada dig på riktigt.
Och du kommer heller inte gå in för det.

Ska man som svagare klara sig får man ev göra saker som kan ge permanenta skador. Handlar det om nödvärn kanske man anser det vara ok.
Men inte i lek med kompisar.

Visst kan du simulera såna manövrar. Men då bör ni ha lite koll så ingen skadas.

Så en friendly brottningsmatch säger inget.

Och hur tror du att man ska kunna få den styrkan man förmodligen får när överlevnadsinstinkten kommer igång vid eventuella överfall genom att brottas på skoj?
En skarp situation är som du påpekar en annan sak för båda parter. Dock kanske det kan ge personer lite insikt i just det jag syftar på med styrkeskillnaderna mellan könen. Det tycks finnas många här som inte riktigt håller med om skillnaden mellan män och kvinnors förmåga att utöva makt över den andre rent fysiskt.

Ja och just därför är det ju helt onödigt att göra det med manliga partners eftersom du aldrig nånsin kommer köra armbrytningsmatch vid ett överfall

Igen ---> att mäta styrka vänskapligt med män och att slåss för sitt liv eller för att skada är totalt skilda saker och går inte jämföra

Och då är du i en bättre situation än många kvinnor vilket är väldigt bra! De allra flesta män är inte våldtäktsmän heller men män som är det kommer tyvärr inte ha några problem att hitta offer som är svagare.

Poängen är ju att vi inte ska behöva vara starka för att få vara ifred.
Och att det inte beror på det om man är förövare heller.

Det handlar om gränslöshet, respektlöshet etc.

Fast det här är ju inte en student som fått en varning? Eller gav du mig fel länk?

Det här säger ju vad för sorts (akademiskt) språk de efterfrågar och att eleven, om den inte använder rätt terminologi, kan få avdrag på poäng.
Students at Hull University face losing marks on essays unless they employ “gender-sensitive” language.

En skarp situation är som du påpekar en annan sak för båda parter. Dock kanske det kan ge personer lite insikt i just det jag syftar på med styrkeskillnaderna mellan könen. Det tycks finnas många här som inte riktigt håller med om skillnaden mellan män och kvinnors förmåga att utöva makt över den andre rent fysiskt.
Jag håller inte med dig, som jag skrev så är jag ett smått levande bevis på hur stark och svårkontrollerad man kan bli även som liten och underviktig och hyfsat svag.

Du underskattar hur otroligt stark man faktiskt kan bli i kriser.

Students at Hull University face losing marks on essays unless they employ “gender-sensitive” language.
Ja, precis. De kan få avdrag på poäng för att de använder, enligt universitetet, felaktig terminologi.

Du sa att en elev fick en varning för att hon skrivit "han" istället för ett könsneutralt ord. Gav du mig fel länk eller har jag missat den biten?

Jag ser till att alltid se till att mina vänner kommer hem säkert och att de avbryter förhållanden som är destruktiva + polisanmäler. Jag säger ifrån när jag ser oegentligheter och dåligt beteende i min närhet.
Vad bra!! :up: Även om du bara jobbar med din närhet och inte engagerar dig i det som samhällsproblem så är det bättre än inget

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka