Man lär sig med tiden.OK will do! inte så van vid formatet
mvh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man lär sig med tiden.OK will do! inte så van vid formatet
Jag tror ingen har skrivit att bumpo tänder på att få "knulla?" skickat till sig på wordfeud. Jag tänder inte på det, majoriteten av kvinnor tänder inte på det. Det finns dock personer som skulle göra det och liknande beteende.
Men det som folk verkar reagera på är att du skriver just det.Jag tror ingen har skrivit att bumpo tänder på att få "knulla?" skickat till sig på wordfeud. Jag tänder inte på det, majoriteten av kvinnor tänder inte på det. Det finns dock personer som skulle göra det och liknande beteende.
Fortfarande. Jag personligen tar inte åt mig av det men om någon annan gör det så är det ju den personens upplevelse och det går ju före vad jag tycker. Känner man sig trakasserad så är det ju så.
Diskussionen uppstod ju av att jag tyckte det lät märkligt att 9 av 10 skulle blivit utsatt för sexuella antastanden. För mig är det något som antingen sker fysiskt, face to face eller kanske på nätet som ett utstuderat sätt eller under längre tid och i den värld där jag lever så gör inte 9 av 10 män sådant.
Nu förstår jag inte vad du menar alls.Men det som folk verkar reagera på är att du skriver just det.
Jag lånar ut min bil, jag lånar ut min cykel. jag har sex med stort nöje.
Men jag accepterar inte att någon tar bilen, jag ccepterar inte att någon tar min cykel och jag accepterar inte att någon har sex med mig utan att jag vill det.
Ser du inte likheten? bara för att jag lånar ut min bil så accepterar jag inte att någon tar den.
På samma sätt som jag skulle tända på att någon jag VILL ha sex med frågar mig så accepterar jag inte att någon sextrakasserar mig.
Jag tror det kontroversiella ligger i att du valde att ta upp det alls. I en tråd som handlar om feminism och på senare sidor även trakasserier och övergrepp.Nu förstår jag inte vad du menar alls.
Nej du vill inte det, jag vill inte det, bumpo vill inte, majoriteten av kvinnor vill inte det. Det finns dock kvinnor som gillar sånt. Jag förstår inte vad det är jag har påstått som är så kontroversiellt.
Nu förstår jag inte vad du menar alls.
Nej du vill inte det, jag vill inte det, bumpo vill inte, majoriteten av kvinnor vill inte det. Det finns dock kvinnor som gillar sånt. Jag förstår inte vad det är jag har påstått som är så kontroversiellt.
Gillar att bli sexuellt trakasserade? Jag är skeptisk...Nu förstår jag inte vad du menar alls.
Det kontroversiella är att du ens tar upp det. Det känns märkligt.Nu förstår jag inte vad du menar alls.
Jag tycker inte det är kontroversiellt att du påpekar det, men jag förstår inte syftet? Vad spelar det för roll om det finns kvinnor som tänder på det? För mig är det nästan samma sak som att gå in i en våldtäkts-tråd och påpeka att det finns folk som tänder på det.Nu förstår jag inte vad du menar alls.
Viktigt? Det var bara en sidonotering och jag höll även med person i stort sett var ovanligt. Varför är det så viktigt att gräva vidare i detta. Jag var saklig och artig i mitt påstående, jag höll med i stort men klargjorde en detalj. Om den är oviktigt så är det bara att släppa det där och då och gå vidare i diskussionen istället för att poängtera att man inte tycker att det har betydelse om och om igen.Varför är det så viktigt att framhäva de 0,1 promilles fetisch som, genererar enorma problem och trakasserier för runt 90% av kvinnokollektivet (egentligen tror jag det är 99% av kvinnorna som utsatts)?
Varför kan vi inte komma överens om att de 0,1 promillena ser till att tillfredsställa den på ett sätt som inte drabbar alla andra, och komma överens om att oombedda "knulla?" är sexuella trakasserier och inget annat?
Det är ni som tolkar det som ett försvar, det var bara klargörande av en detalj.Det kontroversiella är att du ens tar upp det. Det känns märkligt.
Det är - som jag ser det - inte det minsta av försvar för en sådan gärning att det finns människor som gillar sånt.
för den absoluta majoriteten är det trakasserier. Varför ens ta upp att någon skulle gilla det??
Jag ser inte anledningen till att nämna det i det här sammanhanget?
Så du menar att gymnasieskolorna som du och dina bekanta gått på inte följer läroplanen? För Historia 1 ingår jämställdhet som ett av de centrala innehållen och när det kommer till samhällskunskap så är syftet med ämnet enligt skolverket att eleverna i undervisningen ska "ges möjlighet att utveckla kunskaper om frågor som berör makt, demokrati, jämställdhet och de mänskliga rättigheterna". Att jämställdhet smygs in lite i något hörn och feminism inte nämns över huvud taget låter väldigt trist men att det skulle vara representativt för alla svenska gymnasieskolor tror jag inte på.
Även om jag gick natur/natur så fick vi lära oss ganska mycket om jämställdhet och politik (dock inte lika fördjupat som de på sam-programmen) och alla jag känner som har läst minst Samhällskunskap 1 eller Historia 1 har fått lära sig om feminism vid något tillfälle. Inga undantag. Så min erfarenhet är helt annorlunda mot din verkar det som.
Jag har samma erfarenhet som dig.Men @Dressyrtjejen_97 kom igen nu, givetvis kan du inte uttala dig angående varenda skola i Sverige. Jag träffar gymnasieungdomar jätteofta som har superbra koll och är pålästa och uppdaterade om politik.
Det är ni som tolkar det som ett försvar, det var bara klargörande av en detalj.
Tråden blir mer o mer bisarr.Det blir en form av försvar som direkt utnyttjas av förövarna "jag kunde ju inte veta att hon inte ville ha det."
Det är liksom irrelevant och destruktivt.
I en diskussion om att någon mördats, tycker du att det är relevant att påpeka att det faktiskt finns människor som vill dö?
Nej det blir inte någon sorts försvar.Det blir en form av försvar som direkt utnyttjas av förövarna "jag kunde ju inte veta att hon inte ville ha det."
Det är liksom irrelevant och destruktivt.
I en diskussion om att någon mördats, tycker du att det är relevant att påpeka att det faktiskt finns människor som vill dö?
Sorry men jag jobbar med tonåringar och vad en del berättar får mig att baxna. En tjej som säger nej eller gör slut kan få så mycket skit så det är otroligt. Och killarna "äger" tjejer. Om kille A är kär i och får nobben av tjej B så får inte kille C som är dökär i tjej B och det är besvarat stöta på henne om A och C är kompisar. Att tjejen ska få välja finns liksom inte.Det här ser jag ofta skrivas men aldrig någonsin har jag sett någon bevisa att det skulle föreligga att det är så. Att det var så på 80-90-talet köper jag men inte idag.
Jag har en snart 14-årig pojke och en snart 11-årig flicka och aldrig någonsin har jag hört något av det du nämner ovan - att tjejer blir tillsagda om de säger ifrån mot killar eller att de inte skulle ha full och total rätt till sina kroppar. Tvärtom. Har du några bevis för att det faktiskt är så? För jag upplever som sagt inte att det är så men vad vet jag, jag har väl bara haft tur med de skolor mina barn gått/går i.
Sorry men jag jobbar med tonåringar och vad en del berättar får mig att baxna. En tjej som säger nej eller gör slut kan få så mycket skit så det är otroligt. Och killarna "äger" tjejer. Om kille A är kär i och får nobben av tjej B så får inte kille C som är dökär i tjej B och det är besvarat stöta på henne om A och C är kompisar. Att tjejen ska få välja finns liksom inte.