Feminism och definitionen av den

Och jag vill egentligen inte fortsätta diskutera för tror inte det leder nånstans men måste fråga

Tror du PÅ ALLVAR att det finns många kvinnor som uppskattar att få knulla? skickat till sig på wordfeud av främmande män???

För det var det som var ämnet när du skrev att det inte gick att jämföra med att få cykeln stulen.... Jag har inte mött en enda kvinna som uppskattar att få ett knulla? skickat över wordfeud av okända män ändå antyder du att det är något som folk i gemen vill uppleva och därför går det inte jämföra med att få cykeln stulen??

Det finns kvinnor som uppskattar och vill bli behandlade som sexobjekt. Som går igång på att känna sig så åtråvärda så att män inte kan kontrollera sig. Det är inte lika vanligt som sexinviterna eller tafsandet men dessa finns absolut.

Jag kan inte räkna hur många gånger jag sett det ske.
Och tyvärr bara de senaste 15 åren tagit ansvar för att markera mot när det händer. Innan dess, som ung osäker man, klarade jag inte det och såg inte heller riktigt hur illa det var ställt. Men såhär i efterhand insett att jag mått ganska dåligt av det och undvikit de situationer där det är mer sannolikt att hända.

Du gör det nu och det hedrar dig.

Jag tror vi alla sett en hel del olika felaktigheter som vi inte vågat säga till om som yngre.

Det finns kvinnor som uppskattar och vill bli behandlade som sexobjekt. Som går igång på att känna sig så åtråvärda så att män inte kan kontrollera sig. Det är inte lika vanligt som sexinviterna eller tafsandet men dessa finns absolut.

Men vad i allsin dar har det med sakfrågan att göra? ALLA har väl rätt att bli tillfrågade innan de får meddelanden, kommentarer eller handpåläggningar?

Men vad i allsin dar har det med sakfrågan att göra? ALLA har väl rätt att bli tillfrågade innan de får meddelanden, kommentarer eller handpåläggningar?
Det var en kommentar på:

"Tror du PÅ ALLVAR att det finns många kvinnor som uppskattar att få knulla? skickat till sig på wordfeud av främmande män???".

Jag måste väl få påpeka den detaljen?

Jamen kan du inte skilja på det och på att män trakasserar kvinnor sexuellt???

Det finns många människor som har fotfetischer också men inte tar du väl av dig skorna och kör upp dina svettiga tår i ansiktet på okända för det??

Att det finns folk som gillar både det ena och det andra hör liksom inte hit när man diskuterar hur lätt det egentligen är att använda vanligt sunt förnuft och bemöta folk med respekt

Jamen kan du inte skilja på det och på att män trakasserar kvinnor sexuellt???

Det finns många människor som fotfetischer också men inte tar du väl av dig skorna och kör upp dina svettiga tår i ansiktet på okända för det??

Att det finns folk som gillar både det ena och det andra hör liksom inte hit när man diskuterar hur lätt det egentligen är att använda vanligt sunt förnuft och bemöta folk med respekt

Jag kan skilja på det men det finns kvinnor som uppskattar när dessa saker sker i deras vardag.

Det var en kommentar på:

"Tror du PÅ ALLVAR att det finns många kvinnor som uppskattar att få knulla? skickat till sig på wordfeud av främmande män???".

Du får naturligtvis påpeka vad du vill, men även om det vore Hälften av alla kvinnor som gick igång på ett 'knulla?' från en okänd man innebär det inte att mannen i fråga bör tas i försvar på något sätt, vilket det känns som att du försökte göra. Det borde vara Självklart för alla att det inte är okej att initiera kontakt på det viset.

Men menar du på allvar att du aldrig någonsin blivit antastad?
Ingen som har kladdat på dig på dansgolvet? Ingen som kommenterat dig på ett sexistiskt sätt?

I så fall är du nog väldigt unik. Mig har det hänt fler gånger än jag kan räkna.
Senaste gången jag var på krogen var det något äckel som tog sig friheten att stoppa upp handen under min klänning när jag dansade med mina vänner.
Jag är ju 30 år nu och fortfarande händer något de flesta gånger jag är på krogen. För 10 år sen skedde det väldigt frekvent och jag vet inte hur många gånger jag fick armbåga ngn slusk i magen för att personen skulle låta mig vara.

Jag tror inte jag är unik men nej, inte vad jag kan minnas. Nu är jag förvisso aldrig ute på krogen och de gånger jag var det som yngre är ganska lätträknade så en del av förklaringen kan kanske hittas där. De gånger någon gjort det så har det varit ömsesidigt. Eller så är jag bara så ful så ingen vill tafsa på mig :p, nä skämtåsido, jag ska inte skoja om ett så här allvarligt ämne.
Jag har dock jobbat som croupier när jag var ung (18-19 år) men inte ens då minns jag att någon skulle sagt något så olämpligt så jag skulle reagerat.

Du får naturligtvis påpeka vad du vill, men även om det vore Hälften av alla kvinnor som gick igång på ett 'knulla?' från en okänd man innebär det inte att mannen i fråga bör tas i försvar på något sätt, vilket det känns som att du försökte göra. Det borde vara Självklart för alla att det inte är okej att initiera kontakt på det viset.

Jag kommenterade enbart på din frågeställning om någon tror att det finns kvinnor som uppskattar det och jag vet att det finns. Allt utöver det om att jag försvarar beteendet osv är saker du läser in.

Jag tror inte jag är unik men nej, inte vad jag kan minnas. Nu är jag förvisso aldrig ute på krogen och de gånger jag var det som yngre är ganska lätträknade så en del av förklaringen kan kanske hittas där. De gånger någon gjort det så har det varit ömsesidigt. Eller så är jag bara så ful så ingen vill tafsa på mig :p, nä skämtåsido, jag ska inte skoja om ett så här allvarligt ämne.
Jag har dock jobbat som croupier när jag var ung (18-19 år) men inte ens då minns jag att någon skulle sagt något så olämpligt så jag skulle reagerat.
Då får jag gratulera ;)
Så skönt att ha sluppit all sån skit!

Jag är dock väldigt säker på att det är betydligt vanligare att ha varit med om något sånt. 9/10 kvinnor stämmer nog ypperligt.
Själv hade jag annars gissat på 10/10 kvinnor men tydligen inte!

Sexualbrott existerar precis som andra brott

Men har blivit ganska tydligt varför du tror att ingen i din umgängeskrets blivit utsatt för sexualbrott för vem vill prata om det med någon som ger vibbar av att inte tro på dom som råkar ut för något???

Jag svär att varje gång någon här på buke säger att dom aldrig hört om någon i sin umgängeskrets som blivit så mycket som sexuellt trakasserad så är det någon som i samma tråd beskriver hur svåårt dom har att tro på ett sexualbrottsoffer och hur dom bagatelliserar den typen av brott med att det inte är så farligt

Jaha ingen har berättat för dig att dom blivit utsatta för sexualbrott??? Oj vad förvånad jag inte blir för ingen vill prata om det med någon som har en dömande attityd gentemot sexualbrottsoffer

Dra ner några växlar va? Vad är det du pratar om? Jag skrev att sexualbrott och andra brott är svåra att jämföra med varandra och det är det enda jag sa också. Allt det där andra du dravlar om får du hemskt gärna stoppa tillbaka i nåt annat fack och sluta klistra de epiteten på mig. Sånt här beteende gör mig heligt förbannad och ska man diskutera på ett sådant där sätt så kan du göra det med någon annan tack!

Dock får du hemskt gärna förklara det fetade. Menar du att jag har beskrivit att jag har svårt att tro på sexualbrottsoffer???

Det var en kommentar på:

Anledningen till att jag frågade det är för att det går TOTALT emot det som den användaren sagt tidigare om att dom som skickar sånt är idioter samtidigt som det sedan antyds att folk i gemen skulle gilla det

Så vilket av det är det som gäller?? Det går inte att tycka båda saker samtidigt

Det ser alltså bara ut som motsägelser och sätt att bagatellisera och säga att sexbrott inte behöver tas på samma allvar som andra brott

Och jag vill egentligen inte fortsätta diskutera för tror inte det leder nånstans men måste fråga

Tror du PÅ ALLVAR att det finns många kvinnor som uppskattar att få knulla? skickat till sig på wordfeud av främmande män???

För det var det som var ämnet när du skrev att det inte gick att jämföra med att få cykeln stulen.... Jag har inte mött en enda kvinna som uppskattar att få ett knulla? skickat över wordfeud av okända män ändå antyder du att det är något som folk i gemen vill uppleva och därför går det inte jämföra med att få cykeln stulen??

Que?? Jag måste säga att jag förstår inte vad du pratar om här. Du jämför äpplen och päron hejvilt, drar olika konstiga slutsatser och går igång på alla cylindrar och har uppenbarligen inte läst ett ord av det jag skrivit. men det är ok. Jag har inte tid eller lust att förklara sådant jag i inlägg efter inlägg förklarat. Något jag lärt mig efter alla år här på buke är att vill man inte förstå så gör man inte det. Oavsett förklaringar.

Anledningen till att jag frågade det är för att det går TOTALT emot det som den användaren sagt tidigare om att dom som skickar sånt är idioter samtidigt som det sedan antyds att folk skulle gilla det

Så vilket av det är det som gäller?? Det går inte att tycka båda saker samtidigt

Det ser alltså bara ut som motsägelser och sätt att bagatellisera och säga att sexbrott inte behöver tas på samma allvar som andra brott
Jo man kan tycka att det är idiotiskt att skicka sånt till personer som man inte känner tillräckligt bra för att veta om att det uppskattas/skicka det trots att man vet om att det inte uppskattas samtidigt som man säger att det finns kvinnor som gillar det.

Det är inte motsägelser att det inte är ok beteende att skicka sånt till okända kvinnor och att även konstatera att det trots allt finns personer som gillar det. Samma sak kan appliceras på många fenomen, det finns personer som gillar strypsex eller våldtäktslekar men det betyder inte att man ska hoppas på det bästa och prova på det utan att fråga om det.

Anledningen till att jag frågade det är för att det går TOTALT emot det som den användaren sagt tidigare om att dom som skickar sånt är idioter samtidigt som det sedan antyds att folk i gemen skulle gilla det

Antyder du på fullaste allvar att jag skulle sagt att folk gillar att få ord som knulla? skickade till sig av främmande män? Det är inte lite skevt det.

Antyder du på fullaste allvar att jag skulle sagt att folk gillar att få ord som knulla? skickade till sig av främmande män? Det är inte lite skevt det.
Det var ju det du skrev när du skrev att det inte gick att jämföra att få knulla? skickat till sig på wordfeud med att få cykeln stulen??

Då skrev du att sexualbrott inte går att jämföra med sådana brott eftersom man sällan vill få cykeln stulen och oftare vill ha sex och då undrar ju jag --> vill man ofta få knulla? skickat till sig på wordfeud???

Det är det som inte går ihop med att du tidigare skrev att det var idiotiskt att skicka sånt och det är därför jag frågar

Jo man kan tycka att det är idiotiskt att skicka sånt till personer som man inte känner tillräckligt bra för att veta om att det uppskattas/skicka det trots att man vet om att det inte uppskattas samtidigt som man säger att det finns kvinnor som gillar det.

Det är inte motsägelser att det inte är ok beteende att skicka sånt till okända kvinnor och att även konstatera att det trots allt finns personer som gillar det. Samma sak kan appliceras på många fenomen, det finns personer som gillar strypsex eller våldtäktslekar men det betyder inte att man ska hoppas på det bästa och prova på det utan att fråga om det.
Om du läser svaret jag fick på det så ser du att din kommentar är onödig men bra att du nu tar dig tid att påpeka att det är stor skillnad på att oombett köra ner sina fetischer i halsen på folk och vilka personliga preferenser folk kan ha

Oj, vilken ton. Jag skrev en inflikning om att sådana personer finns. Tycker man inte att det är relevant eller intressant så behöver man inte svara men men behöver inte attackera andra användare på forumet för sådant som helt enkelt var ett klargörande.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka