Feminism och definitionen av den

Oj, vilken ton. Jag skrev en inflikning om att sådana personer finns. Tycker man inte att det är relevant eller intressant så behöver man inte svara men men behöver inte attackera andra användare på forumet för sådant som helt enkelt var ett klargörande.
Jag har ingen ton?? Men du är faktiskt inte den första som tycker det så kanske har jag det omedvetet.... jag ska tänka på det och ta det försiktigare

Det var ju det du skrev när du skrev att det inte gick att jämföra att få knulla? skickat till sig på wordfeud med att få cykeln stulen??

Då skrev du att sexualbrott inte går att jämföra med sådana brott eftersom man sällan vill få cykeln stulen och oftare vill ha sex och då undrar ju jag --> vill man ofta få knulla? skickat till sig på wordfeud???

Det är det som inte går ihop med att du tidigare skrev att det var idiotiskt att skicka sånt och det är därför jag frågar

Du jämförde sexbrott överlag med andra brott och jag skrev då att sexualbrott är s.k artbrott och går inte att jämföra med andra brott eftersom folk i gemen har och vill ha sex. Folk i gemen däremot vill inte bli misshandlade eller få sin cykel stulen. Så där är två olika utgångspunkter.

Alltså --> om en kvinna och en man har sex på en parkbänk så är det bara sex om de båda är med på det. Skulle den ena inte vara med på det så är istället våldtäkt. Om det istället för sex i parken är så att den ena blir slagen av den andra eller att den ena tar den andras cykel så är det alltid misshandel alt. stöld/rån (beroende på hur tillgreppet av cykeln sker). Det kan inte vara något annat.

Ser du skillnaden?

Ingenstans i det inlägget skrev jag att någon vill få "knulla?" skickat till sig även om det säkert finns de som vill det. Man kan väl dock utgå ifrån att en majoritet nog inte uppskattar det. Jag vidhåller dessutom att en som skickar "knulla?" i ett meddelande till någon man inte vet vem det är eller om denne uppskattar det är en idiot.

Är du helt skev? Du jämförde sexbrott överlag med andra brott och jag skrev då att sexualbrott är s.k artbrott och går inte att jämföra med andra brott eftersom folk i gemen har och vill ha sex. Folk i gemen däremot vill inte bli misshandlade eller få sin cykel stulen. Så där är två olika utgångspunkter.

Alltså --> om en kvinna och en man har sex på en parkbänk så är det bara sex om de båda är med på det. Skulle den ena inte vara med på det så är istället våldtäkt. Om det istället för sex i parken är så att den ena blir slagen av den andra eller att den ena tar den andras cykel så är det alltid misshandel alt. stöld/rån (beroende på hur tillgreppet av cykeln sker). Det kan inte vara något annat.

Ser du skillnaden?

Ingenstans i det inlägget skrev jag att någon vill få "knulla?" skickat till sig även om det säkert finns de som vill det. Jag vidhåller att en som skickar "knulla?" i ett meddelande till någon man inte vet vem det är eller om denne uppskattar det är en idiot.
Jag jämförde att få knulla? skickat till sig på wordfeud med att få cykeln stulen för att du skrev "lycka till med att få människan dömd"

Inget annat

Men ingen vits att diskutera det mer för det leder ingenstans

Jag kommenterade enbart på din frågeställning om någon tror att det finns kvinnor som uppskattar det och jag vet att det finns. Allt utöver det om att jag försvarar beteendet osv är saker du läser in.

Det var inte min frågeställning, jag bara reagerade på ditt svar som jag tyckte var rätt onödigt. Sexuella preferenser har ju ingenting alls att göra med feministfrågan, eller sexuella övergrepp.
Och det lät verkligen som en ursäkt. "Men det FINNS ju faktiskt kvinnor som gillar det.."

Men har jag missuppfattat så är det så. Helt okej.

Jag jämförde att få knulla? skickat till sig på wordfeud med att få cykeln stulen för att du skrev "lycka till med att få människan dömd"

Inget annat

Men ingen vits att diskutera det mer för det leder ingenstans

Nä kanske inte, vi förstår uppenbarligen inte varandra, jag skulle dock fortfarande önska att du förklarar detta citat under för mig ovch vad i helskotta du menar med det??

"Jag svär att varje gång någon här på buke säger att dom aldrig hört om någon i sin umgängeskrets som blivit så mycket som sexuellt trakasserad så är det någon som i samma tråd beskriver hur svåårt dom har att tro på ett sexualbrottsoffer och hur dom bagatelliserar den typen av brott med att det inte är så farligt

Jaha ingen har berättat för dig att dom blivit utsatta för sexualbrott??? Oj vad förvånad jag inte blir för ingen vill prata om det med någon som har en dömande attityd gentemot sexualbrottsoffer"

Det var inte min frågeställning, jag bara reagerade på ditt svar som jag tyckte var rätt onödigt. Sexuella preferenser har ju ingenting alls att göra med feministfrågan, eller sexuella övergrepp.
Och det lät verkligen som en ursäkt. "Men det FINNS ju faktiskt kvinnor som gillar det.."

Men har jag missuppfattat så är det så. Helt okej.
Det finns ingenting i det som är en ursäkt, bara ett konstaterande att såna kvinnor finns som svar på fråga om såna kvinnor finns. Folk bör sluta läsa in absolut värsta tolkningarna i personer man tror är meningsmotståndare. Om man tycker något är oklart eller kontroversiellt så är det bättre att fråga om den andra personen verkligen menar på det sättet snarare än att anta det värsta, det blir så otrevlig debattklimat och ökar bara polarisering.

Det finns ingenting i det som är en ursäkt, bara ett konstaterande att såna kvinnor finns som svar på fråga om såna kvinnor finns. Folk bör sluta läsa in absolut värsta tolkningarna i personer man tror är meningsmotståndare. Om man tycker något är oklart eller kontroversiellt så är det bättre att fråga om den andra personen verkligen menar på det sättet snarare än att anta det värsta, det blir så otrevlig debattklimat och ökar bara polarisering.
Frågan var inte om det existerar som fetisch utan om gemene man tycker det är ett härligt bemötande att få av okända män eftersom det skrevs att sexualbrott inte kan jämföras med andra brott då gemene man vill ha sex men ingen vill ha cykeln stulen

Då frågade jag "vill gemene man få knulla? skickat till sig av okända" och ditt svar att "det existerar såna men dom är få" är alltså fortfarande ett nekande svar på min fråga

Ska det då vara så svårt att skilja på trakasserier och bra beteende??? Egentligen???

Senast ändrad:
Nä kanske inte, vi förstår uppenbarligen inte varandra, jag skulle dock fortfarande önska att du förklarar detta citat under för mig ovch vad i helskotta du menar med det??

"Jag svär att varje gång någon här på buke säger att dom aldrig hört om någon i sin umgängeskrets som blivit så mycket som sexuellt trakasserad så är det någon som i samma tråd beskriver hur svåårt dom har att tro på ett sexualbrottsoffer och hur dom bagatelliserar den typen av brott med att det inte är så farligt

Jaha ingen har berättat för dig att dom blivit utsatta för sexualbrott??? Oj vad förvånad jag inte blir för ingen vill prata om det med någon som har en dömande attityd gentemot sexualbrottsoffer"
Kanske missförstod jag dig då

Men jag tror det finns en risk att andra till exempel i din bekantskapskrets också missförstår dig i ditt sätt att prata om det här och tror att du skulle döma dom om dom berättade att dom blivit utsatta för sexualbrott

Därför kanske dom inte berättar eftersom dom kanske uppfattar samma vibbar som jag --> felaktiga eller ej

Ändrade mig.
Vi halkar alla omkring i den här diskussionen. Sånt händer.
Jag tycker inte att jag för en otrevlig dialog/diskussion, och just det här spåret släpper jag nu.

Jag personligen skulle dock inte känna mig sexuellt antastad för det. Men enligt en del här måste man ju tydligen göra det för annars är man hopplöst förlorad i patriarkatets klor.

Nej, man måste absolut inte ta åt sig av det. Men det är skillnad på att säga "jag skulle inte ta åt mig av det, därför är det inte trakasseri" och att säga "jag skulle inte ta åt mig av det, men det kan likväl klassas som trakasseri och framför allt kan det uppfattas som kränkande för andra". Där jag (och säkert många andra i tråden) har uppfattat det som att du menar det förstnämnda.

Frågan var inte om det existerar som fetisch utan om gemene man tycker det är ett härligt bemötande att få av okända män eftersom det skrevs att sexualbrott inte kan jämföras med andra brott då gemene man vill ha sex men ingen vill ha cykeln stulen

Då frågade jag "vill gemene man få knulla? skickat till sig av okända" och ditt svar att "det existerar såna men dom är få" är alltså fortfarande ett nekande svar på min fråga

Ska det då vara så svårt att skilja på trakasserier och bra beteende??? Egentligen???
Alltså hela det här spåret är för mig en reaktion (och ja kanske en överreaktion @Zoya så jag ber om ursäkt om det är så och du behöver inte svara på detta utan läsa det som en förklaring till varför jag skrivit som jag gjort) på den klassiska missuppfattningen att män har svårt att förstå att kvinnor inte vill bli sexuellt trakasserade eftersom sex existerar

Nej jag vill inte få cykeln stulen
Nej jag vill inte få knulla? skickat till mig på wordfeud
Nej jag vill inte bli tafsad på
Varför skulle det inte gå att jämföra sexualbrott med andra brott på det här sättet när vi pratar om hur samhället värderar det och ser på det i vardagen??

Självklart dyker det upp folk som bara måste få påpeka att det finns dom som gillar att bli respektlöst behandlade när frågan egentligen var om gemene man verkligen tycker att det är en stor och svårbedömd gråzon att till exempel få knulla? skickat till sig på wordfeud

Det är inte svårt!! Det är egentligen inte svårt alls att räkna ut att en gigantisk majoritet inte vill ha det skickat till sig (hit hör nog också 99,9% av dom som faktiskt går igång på att behandlas respektlöst under rätt omständigheter) och alla svar som tar upp att "jomen det finns ett fåtal som..." säger att det hela är mer svårbedömt än vad det i själva verket är

Det är inte svårt!!! Män kan räkna ut det!!

Du jämförde sexbrott överlag med andra brott och jag skrev då att sexualbrott är s.k artbrott och går inte att jämföra med andra brott eftersom folk i gemen har och vill ha sex. Folk i gemen däremot vill inte bli misshandlade eller få sin cykel stulen. Så där är två olika utgångspunkter.

Ser du skillnaden?

Ingenstans i det inlägget skrev jag att någon vill få "knulla?" skickat till sig även om det säkert finns de som vill det. Man kan väl dock utgå ifrån att en majoritet nog inte uppskattar det. Jag vidhåller dessutom att en som skickar "knulla?" i ett meddelande till någon man inte vet vem det är eller om denne uppskattar det är en idiot.

Folk vill ibland låna ut sin cykel och ibland vill de ha sex. Om man inte frågar eller frågar och får ett nej men gör ändå så är det ett brott. Om man frågar och får ett ja så är det inget brott. Folk i gemen vill inte bli våldtagna och de vill inte få sin cykel stulen även om de vill ha sex ibland och vill låna ut sin cykel ibland. Tar man för sig utan lov så är det ett brott, det är inte svårare än så. Frivilligt sex har inget med våldtäkter att göra. Du gör en tankevurpa där. Du måste ju jämföra saker som görs mot någons vilja, inte en sak som görs mot personens vilja och en som görs enligt personens vilja.

Men ok, jag skrev i första inlägget om detta att jag skulle tycka att personen är en idiot. Det skulle jag tycka vem det än är som får för sig att skriva så. Jag personligen skulle dock inte känna mig sexuellt antastad för det.
Men enligt en del här måste man ju tydligen göra det för annars är man hopplöst förlorad i patriarkatets klor.
Detta känns så centralt att jag till och med bytte färg på det...

Vad man känner är väldigt individuellt. Men det har egentligen inget att göra med huvudfrågan. Är det sexuella trakasserier? Ja det är det. Det är trakasserier. Är det sexuellt? Ja det är det.
Hur jag reagerar på det har föga med det faktumet att göra.

Jag blir inte speciellt arg om nån klappar mig på rumpan heller. Bara skitsur, men jag hänger inte upp mig på det. Glömmer det rätt omedelbart. Ändå är det trakasserier. Oavsett vad jag tycker.

Vi är så vana.
Hur många kvinnor känner jag som regelbundet klappar män på könet eller smeker dem över rumpan när de passerar förbi? Ingen tror jag. Men jag vet en hel del äldre män som tycker det är helt ok.

Jag är inte man och har därmed ingen erfarenhet - men tror faktiskt att det är mer sällsynt att män får fittbilder skickade från okända kvinnor eller att okända kvinnor frågar om de ska knulla på Wordfeud.

Självklart dyker det upp folk som bara måste få påpeka att det finns dom som gillar att bli respektlöst behandlade när frågan egentligen var om gemene man verkligen tycker att det är en stor och svårbedömd gråzon att till exempel få knulla? skickat till sig på wordfeud

Det är inte svårt!! Det är egentligen inte svårt alls att räkna ut att en gigantisk majoritet inte vill ha det skickat till sig (hit hör nog också 99,9% av dom som faktiskt går igång på att behandlas respektlöst under rätt omständigheter) och alla svar som tar upp att "jomen det finns ett fåtal som..." säger att det hela är mer svårbedömt än vad det i själva verket är

Det är inte svårt!!! Män kan räkna ut det!!

Och jag svarade att det är mycket färre som tycker om och gillar det än vad det sker tafsanden osv,

Så jag klargjorde en detalj men höll med dig i stort, trots det så var det nödvändigt att gå vidare med det.

Det är uppenbarlig' bumpo är väldigt privat på buke'-dagen idag men jag måste: jag har med stigande förvåning och ilska följt debatten om knulla? på wordfeud, vad som är sexuella trakasserier och att tända på respektlöst beteende. Jag är undergiven med en förkärlek för mental dominans och förnedring dvs respektlöst beteende. Om det sker i ett tydligt samförstånd med min partner. Hen får vara, nästan, hur respektlös och grisig hen vill där och då eftersom vi har de reglerna och gränserna där och då. Men det innebär INTE att jag är okej med, accepterar eller tänker vara tyst om någon skulle behandla mig på samma sätt utanför den ovan givna situationen. Det blir som att jämföra äpplen och koskit.

Jag tror ingen har skrivit att bumpo tänder på att få "knulla?" skickat till sig på wordfeud. Jag tänder inte på det, majoriteten av kvinnor tänder inte på det. Det finns dock personer som skulle göra det och liknande beteende.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka