Sv: Fel bebis

Kärlek är för mig starkare än blod, jag är övertygad om att jag skulle vilja behålla barnet jag sett som mitt.
Jag tror jag har sett samma program som du och det värkte verkligen i hjärtat. Jag förstår verkligen den av familjerna som blev av med sitt barn och tackade nej till att ta emot "sitt" barn. fruktansvärt att slita upp ett barn ur sin familj bara för att man ska ha ett barn som man bara har biologiska band till.

Jag tänker precis som du, biologiska band är helt oväsentliga för mig. Eftersom jag funderar lite på äggdonation, (barnet kommer inte alls ha mina gener) så är det en aktuell fråga för mig. Och jag har landat i att biologin inte alls spelar någon roll för mig.

Jag har inte läst hela tråden och har inga barn själv men jag är ganska övertygad om att man inte skulle kunna lämna ifrån sig det barn som man älskar.

Däremot slog tanken mig; Om ens biologiska barn har hamnat i en problemfamilj, hur hanterar man det? Tänk alkoholism, fattigdom, våld och annat.

Dit skulle man ju aldrig lämna sitt barn - biologiskt eller ej - men det vore ju en hemsk känsla att ens biologiska barn faktiskt lever där!

Mvh JV

Och du tror inte att den andra familjen skulle känna likadant?
I tvprogramet så fick de hämta den andra pojken med polis och bära bort barnet till bilen....

Eh jo? Så klart skulle de också ha massa känslor. Jag svarade bara på hur jag troligen skulle reagera.

Vad skulle du göra om du fick reda på att ditt barn inte är ditt biologiska barn? Alltså att de råkat byta ut bebisarna på sjukhuset och ditt biologiska barn finns hos den biologiska familjen till de barn du har..? Vad säger lagen om det här? Såg ett program och jag har ingen aning hur jag skulle hanterat det.. sen beror det ju på hur gammalt barnet är men om det är så pass ungt att de inte kan göra beslutet om att flytta eller stanna själv?

Mitt barn är ju mitt barn, jag skulle inte vilja byta bort det. Det biologiska barnet skulle ju kännas som en främling, och det skulle kännas jättekonstigt att ha det boende hos mig. Dessutom så har ju det knutit an till sina andra föräldrar, för barnets skull skulle jag inte vilja slita upp det från sin trygghet.

Däremot skulle jag gärna vilja ha kontakt med den andra familjen, lära känna det biologiska barnet och se hur det utvecklas.

Jag tänker precis som du, biologiska band är helt oväsentliga för mig. Eftersom jag funderar lite på äggdonation, (barnet kommer inte alls ha mina gener) så är det en aktuell fråga för mig. Och jag har landat i att biologin inte alls spelar någon roll för mig.

Jag kom också att tänka på hur man ställer sig till donation av ägg/spermier när jag tänkte kring den här frågan, och får nog erkänna att det vore betydligt lättare för mig att ta emot en äggdonation och att älska det barn som (förhoppningsvis) blir resultatet, än att själv donera.

herregud! men ingen som vet vad lagen säger om det? Måste den gravida mman lämna barnet till de biologiska föräldrarna?

Vad jag kan läsa ut av artikeln så lämnades bebin till de biologiska föräldrarna 45 minuter efter att den fötts.

Den gravida kvinnan hade som jag förstår det vetat om i princip hela tiden att hon var i praktiken en surrogatmamma.

Gräslig historia

Vet faktiskt inte. Men detta var ju i USA och det verkar på artikeln som om rätten är större till sitt DNA än vad kvinnan som bär barnet har rättigheter. Men vad lagen säger - ingen aning

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 834
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 196
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 242
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 905
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar