S

Sharp__

Jag har aldrig riktigt förstått detta begrepp, FEI :crazy: Hur hög skola är det? Vet inte om jag lagt tråden rätt men :angel: Och St George & Intermediare, vad ingår i sånna program m.m ;D Berätta!

Sv: Fei

Du ska inte lyssna till mej till hundra procent. men jag är nästan säker på att st george har galoppiruetter och byten i vart tredje.:)

Jag har aldrig riktigt förstått detta begrepp, FEI :crazy: Hur hög skola är det? Vet inte om jag lagt tråden rätt men :angel: Och St George & Intermediare, vad ingår i sånna program m.m ;D Berätta!

Begreppet FEI framför programmet innebär att det är ett internationellt program som används runt om i hela världen , alltså det är samma program oavsett i vilket land du bor i till skillnad från dom övriga programmen som bara används i hemmaländerna tex vårat LA:4

FEI betyder ju Federation Equestre Internationale = Internationella Ridsportsförbundet

http://www.horsesport.org/

Senast ändrad:

det finns ju dessutom massor av olika FEI-program, tex för ponny, juniorer osv :idea:

I StGeorge ingår halvpiruetter, byten i vart 3e och vart 4e, samt vä galoppsluta - byte - hö galoppsluta

I Int I kommer byten i vart annat, helpiruetter och saxen till.
I Int II dyker även piaff, passage och byten i varje upp.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 423
Senast: Strandad
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 374
Senast: Sezziyanen
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar