Hej jag söker erfarenheter.
Engels springerspaniel 10 år.
Kastrerad tik
Min hund fick för drygt en vecka sedan feber och ville inte äta.
Vi var till veterinär där hon fick Antibiotika Ronaxan. Även prov på Borelia och Anapalsma där det visade att hon har antikroppar mot båda. Med glädje att vi just satt in Ronaxan så väntade vi på resultat som uteblev.
Antibiotikan biter inte och vi har nu röntgat buk som ser fin ut. Alla kemvärden (njurar lever etc är bra och ser fina ut)
Magnetröntgen visar inget, Röntgen i bröstkorg var också normalt.
Hon har något förhöjt proteinvärden i ryggmärgen efter provtagning och ont i nacke.
Veterinärerna på Strömsholm kliar sig i huvudet. Och jag känner att jag snart behöver ta ett smärtsamt beslut utan att veta vad som är fel på min vän.
Hon har en "sänka" 500, normalnivå är 5-10. utan att hitta var inflammationen finns.
Hon ligger just nu inne på djursjukhuset där de tar väl hand om henne.
Är det någon som har någon liknande erfarenhet?
Med vänlig hälsning Erik
Engels springerspaniel 10 år.
Kastrerad tik
Min hund fick för drygt en vecka sedan feber och ville inte äta.
Vi var till veterinär där hon fick Antibiotika Ronaxan. Även prov på Borelia och Anapalsma där det visade att hon har antikroppar mot båda. Med glädje att vi just satt in Ronaxan så väntade vi på resultat som uteblev.
Antibiotikan biter inte och vi har nu röntgat buk som ser fin ut. Alla kemvärden (njurar lever etc är bra och ser fina ut)
Magnetröntgen visar inget, Röntgen i bröstkorg var också normalt.
Hon har något förhöjt proteinvärden i ryggmärgen efter provtagning och ont i nacke.
Veterinärerna på Strömsholm kliar sig i huvudet. Och jag känner att jag snart behöver ta ett smärtsamt beslut utan att veta vad som är fel på min vän.
Hon har en "sänka" 500, normalnivå är 5-10. utan att hitta var inflammationen finns.
Hon ligger just nu inne på djursjukhuset där de tar väl hand om henne.
Är det någon som har någon liknande erfarenhet?
Med vänlig hälsning Erik