Feber utan diagnos, erfarenheter

ErikG

Trådstartare
Hej jag söker erfarenheter.

Engels springerspaniel 10 år.
Kastrerad tik

Min hund fick för drygt en vecka sedan feber och ville inte äta.
Vi var till veterinär där hon fick Antibiotika Ronaxan. Även prov på Borelia och Anapalsma där det visade att hon har antikroppar mot båda. Med glädje att vi just satt in Ronaxan så väntade vi på resultat som uteblev.

Antibiotikan biter inte och vi har nu röntgat buk som ser fin ut. Alla kemvärden (njurar lever etc är bra och ser fina ut)
Magnetröntgen visar inget, Röntgen i bröstkorg var också normalt.
Hon har något förhöjt proteinvärden i ryggmärgen efter provtagning och ont i nacke.
Veterinärerna på Strömsholm kliar sig i huvudet. Och jag känner att jag snart behöver ta ett smärtsamt beslut utan att veta vad som är fel på min vän.
Hon har en "sänka" 500, normalnivå är 5-10. utan att hitta var inflammationen finns.
Hon ligger just nu inne på djursjukhuset där de tar väl hand om henne.

Är det någon som har någon liknande erfarenhet?

Med vänlig hälsning Erik

Jag tänker spontant att hon kanske behöver antibiotika iv, men det kanske hon redan får om hon är inlagd.

Och så tänker jag meningit, hjärnhinneinflammation. Diagnos och behandling överlämnar jag dock till veterinärerna.

Hjärnhinneinflammation? Diagnos sättes genom prov på ryggmärgen.
Cancer kan också ge feber, men finner man ingen tumör så utesluts det såvida blodprover inte indikerar detta.

Tackar.

Det misstänker vi också. Men proverna i ryggmärg visar endast något förhöjda värden. Jag hoppas på det i alla fall då det i de flesta fall är behandlingsbart.

Ska in o träffa veterinären nu på eftermiddagen. Hela hunden är röntgad med mr. De hittar ingen cancer :)

Nu hoppas jag på positiva besked.

//Erik

Liknande trådar

Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
12 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka