FBL i ridponnyavel

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 947
B

**BORTTAGEN**

Kanske ska skaffa mig ett fullblodssto på ca 155cm och tänkte då betäcka henne med en konsoliderad ridponnyhingst på 138 cm, hur stor är risken att avkomman växer över? Vet inte ännu stammen på fblstoet. :confused:

Blomman

En kompis till mig betäckte sitt fullblodssto (151 cm har jag för mig) med en hingst på 134 cm. Den avkomman är stooor nu. Han växer sannolikt över ponnymåttet om han inte av någon anledning stannar helt i växten. Den är ett år och 142 cm tror.

Eftersom det är en fullblodskorsning växer den mest under första året, så den kan nog klara sig.
jag har en hingst på 1 år som är lika hög, han räknar vi kallt med ska klara ponnymåttet.

Jo, jag hoppas ju det för hennes skull! Det är ju lite skillnad på en välstammad hingst på 148 och en på 151! :crazy:

Vad har ni för stam på er?

Blir han godkänd för ridponnyaveln kan han vara upp till 1,53 hög!

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 639
Senast: Mabuse
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 530
Senast: Migo
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 081
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka