Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni en sån där riktig favorit bland kryddorna som ni inte kan vara utan?
Edit. Följdfråga! Vad använder ni den i för maträtter?
Jag försöker verkligen. Men den LUKTAR som väldigt gamla gympadojor. Jag får lite kväljningar.Spiskummin ! Passar otroligt bra i chili, många soppor, osv.
Santa Marias Chili Explosion i kryddkvarn. Den är mångsidig och kan användas till nästan allt, den väcker liv i de mest smaklösa rätter.
Koriander. I allt jag kan. Vitpeppar, vitlök och spiskummin är andra favoriter.
Du gillar tvål alltså?
Har ni en sån där riktig favorit bland kryddorna som ni inte kan vara utan?
Edit. Följdfråga! Vad använder ni den i för maträtter?
Min partner har misopasta i löksoppan. Det blir galet bra!Ingefära gör jag av med rätt mycket, eftersom jag ofta lagar kinesiskt, då är det nästan alltid ingefära i.
Koreanskt chilipulver är annars en favorit, svår att få tag på bara (jag har bara hittat den i koreanska specialbutiker). Den har den perfekta chilismaken tycker jag: inte för stark, rund, nästan lit söt. Så den har jag i allt där det är paprika eller chili.
Paprikapulver är väl nästa krydda det går åt mycket av hemma. Jag har två-tre lika sorter, rökt/ickerökt, stark eller inte stark alls. Jag har den i gulasch, paprikagryta, när jag steker bacon, i grytor, köttfärssås, osv.
Misopasta är väl min senaste upptäckt, den har jag i allt som jag vill ha lite mustigare. Grytor, soppor, såser, osv. Igår t ex så hade jag den i löksås.