Favorit täcken

Sv: Favorit täcken

Svett täcke: Ett tjockt fleece från jacson tror jag. har endast bogspännen och svansrem och är mörkblått med guldpaspoal. Samt ett mellanblått/vitt/grått, lite tunnare med halvhals som jag köpte på VM 05 egentligen bara för att värma mig själv under regnrusket :angel: Men det visade sig sitta utmärkt på hästen dessutom. Det har även gjordar. Har tyvärr inga foton.
Vinter täcke: Används ej. Har ett svart, tror att det är från Börjes, någonstans.
Regn täcke:
Shires stormbreaker, i blå/grå/silver. Perfekt passform, skyddar jättebra och andas fint. Starkt och tåligt dessutom utan att bli otympligt eller tungt.
93vhc.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Säljs inte täckena i Strl som 00-5?
Tänkte mest på om han hade strl 3 eller 4.

Jag har sjukt svårt att hitta täcker som passar min häst.

gör dom det? Det var ett tag sen jag köpte mitt, kanske 2-3 år sedan. Men frågade nog innan isåfall dom som säljer det, för dom vet ju vad storlekarna motsvarar :)

Boetts vintertäcke ser väldigt snyggt ut och verkar ha bra passform. Men tål det ösregn? Jag vill egentligen ha ett bra regntäcke med tunnt foder, som andas. Boetts regntecke skulle dras över huvudet, läste jag och det tycker jag är knöligt eftersom jag ofta går ut och tar av täcket i hagen när det slutat regna.
På nuvarande häst har jag använt vintertäcket som regntäcke även på sommaren om det ösregnar. Dom andra täckena blir blöta rakt igenom. Tips?

Boetts vintertäcke är toppen ja! Ösregn vet jag inte om det tål, är ju inget regntäcke direkt. Men på vintern ösregnar det ju inte särskilt ofta, snö tål det i alla fall. För Gauti har haft det ute då det snöat på han :)

Svett täcke: Vinrött fleece från Jacson
Vinter täcke: Kör med stalltäcke + regntäcke eftersom täckesbytning inte ingår i mitt stall. dom sätter bara på ett täcke på morgonen...
Regn täcke: Lila Sverigetäcke

Av dom billga täckena tycker jag att börjes täcken har bra passfom till islänningar. Hööks täcken är så stora i halsen...

Senast ändrad av en moderator:

Regntäcke: Har EJ
Vintertäcke: Har EJ
Svett täcke: Fleccetäcke köpt på Ullared Gekås, stl: 135 för min häst är ca 137cm i manhöjd, änvänt ca 3 gånger....

Svett täcke:
Palwears! :love:

Mamma har köpt ett av Palwears täcken till Brúda, det röda och svarta med ormen. Jag har börjat kalla henne för "Anacondan" eller "Kobran" på grund av det.
Funderar på att skaffa ett sådant till Svalur, fast då ska det vara ett snyggt mönster som leopard kanske.
Himla bra täcke!!

Mamma har köpt ett av Palwears täcken till Brúda, det röda och svarta med ormen. Jag har börjat kalla henne för "Anacondan" eller "Kobran" på grund av det.
Funderar på att skaffa ett sådant till Svalur, fast då ska det vara ett snyggt mönster som leopard kanske.
Himla bra täcke!!

Ja, visst är dem! :love:

Fjalar har också ett. :) Han ser ut som en hallick, det var min födelsedagspresent till mig.

DSC00247.jpg

Förlåt för dålig kvalité, så går det när man är lat och inte orkar ta med sig riktiga kameran till stallet.

Eftersom Brandy är modell till palwear, jag fotar och redigerar bilder till hemsidan bli vi sponsrade, det är perfekt :love:

17271645.jpg

Vintertäcke: Mitt favorit vintertäcke är absolut Pessoas 400g. Täcket är snyggt,hållbart och har en bra passform.
17287350.jpg

Svett täcke: Ett brunt fleece täckemedhalskrage från hööks..
Så fint att de använder jag sällan hahaah:crazy:

Vinter täcke:Utan att tveka termo master outdoor:love:

Regn täcke: utan att tveka Termo master outfit rain tror ja de heter halvhals iaf..

Svett täcke:
Ett svart med vit passpoal och grå kant. Står Askur från Strand på ena sidan.
Till Dagur är det en marinblått med gul passpoal och samma blåa kant. Står Dagur på det (som jag faktiskt själv skrivit :angel: )
Båda två är från Sjöhagen Wear.

Vinter täcke:
Har två favoriter. Ett svart med 400g foder med rött fleece innuti och sen ett grått med röda detaljer, något tunnare än det första.

Regn täcke:
Har ingen favorit men det bästa jag har just nu är det ett grönt täcke från Börjes som jag köpte på Globen i år för 250 kr :angel:

Eftersom jag är mitt uppe i hästköpartagen så har jag inget ännu men kommer få med ett ljusblått fleecetäcke och ett grönt regntäcke :)

Men är väldigt nyfiken på Boetts vinter-svettäcke!
Ingen som har i olivgrönt? Bild isf?
Tror det blir läckert på svatt pålle :d
Hur stor är Gauti? Grov?
Draumur är ca 1,45 hög och rejält grov! STOR rumpa och stor hals...

De tål allt eller? Blötsnö och regn?
Andas det så att det inte blir kallt?

Blir nog ett sånt till nästa vinter om ekonomin tillåter :D

Eftersom jag är mitt uppe i hästköpartagen så har jag inget ännu men kommer få med ett ljusblått fleecetäcke och ett grönt regntäcke :)

Men är väldigt nyfiken på Boetts vinter-svettäcke!
Ingen som har i olivgrönt? Bild isf?
Tror det blir läckert på svatt pålle :d
Hur stor är Gauti? Grov?
Draumur är ca 1,45 hög och rejält grov! STOR rumpa och stor hals...

De tål allt eller? Blötsnö och regn?
Andas det så att det inte blir kallt?

Blir nog ett sånt till nästa vinter om ekonomin tillåter :D

Gauti är väl inte den grovaste, ser ut såhär
SKRITT.jpg

Han har haft sitt täcke ute i snöoväder och blötsnö och det har gått jättebra! det är perfekt med ett sånt täcke även när hästen är svettig och man vill ta ut den på en gång när det är minus grader ute.

Okej, det låter ju rätt bra.
Draumur är nog lite grövre men får rådfråga de på boett...

Ingen som har bild på det olivgröna?

Svett täcke: Shires fleecetäcke, blått med kryssgjordar. Underbart, har hållit i över 8 år på två olika hästar!:love:
Vinter täcke: Domani olivgrön, perfekt täcke åt min pålle :)
Regn täcke: Det är ett vanligt grönt täcke från Bole, ska införskaffas nytt, typ Domani.

Eftersom Brandy är modell till palwear, jag fotar och redigerar bilder till hemsidan bli vi sponsrade, det är perfekt :love:

17271645.jpg

Vad snygg Brandy blev! Gillar att det finns hals med också. Skulle vara bra för min pålle som blir som mest svettigast på halsen.

Liknande trådar

Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
863
Senast: Sonic76
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 591
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 122
Senast: Skye
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 018
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025