Favorit täcken

Sv: Favorit täcken

Ja, nu kommer då bilder på täcken, får skämmas lite för det är inte samma fina passform på Gauti längre, då han blivit kraftigare, men i vintras satt det perfekt :D: Trodde faktiskt inte det var så stor skillnad i Gautis kropp, men nu är det ju bevisat :) , dock går det ju bra att använda ändå, för det var ju inte för litet nu, men satt bättre då han var omusklad och smal :rofl:

DSC00849.jpg

DSC00850.jpg

DSC00852.jpg

Fortsättning nästa inlägg...

DSC00851.jpg

DSC00853.jpg

DSC00855.jpg

Såhär ser det ut på insidan, mjukt och skönt
DSC00856.jpg

Åkte förbi en bil då jag stod där med han med vintertäcken, dom måste tro jag är knäpp som täckar hästen nu med så tjockt täcke :rofl:

Finns i valfria färger, även kantbanden! Kom även på nu när jag ser korten att jag borde dragit fram hela täcket på hästen, kanske därför det blev så konstigt :D Brukar nämligen alltid göra så, men var ju ett tag sedan han hade det på sig nu

Jag har ett täcke som var stort en gång i tiden, nu ser det ut som det ska spricka , som ett korvskinn. Bara muskler som ökat, hullet är lika. Det blir också för kort på längden så spännena kommer att gå sönder eller så gör man nån förlängning på dom, naturligtvis:idea:

Ja, tänka sig så det kan bli :D Men jag ser på korten att jag borde ha dragit fram täcken en hel del faktiskt, det hänger ju ner på rumpan. Men Gauti har fått rejäl hals och bogparti mot för förut, så visst blir det skillnad på täcken då. Dock är det bättre att han musklar på sig såklart :)

DSC00851.jpg
[/OUOTE]

Shit vad snyggt ditt boett vinter täcke var :love:
Måste köpa ett sådant åt min pålle, han har ett vinter täcke dom är ur tvättat, och ser ut som en "stoppad korv vi det".:angel:
Men vilken färg ska jag ta åt en brun häst? :d

DSC00851.jpg
[/OUOTE]

Shit vad snyggt ditt boett vinter täcke var :love:
Måste köpa ett sådant åt min pålle, han har ett vinter täcke dom är ur tvättat, och ser ut som en "stoppad korv vi det".:angel:
Men vilken färg ska jag ta åt en brun häst? :d

Det är ett underbart täcke!! Alla jag känner som har detta har varit väldigt nöjda med det, det är dyrt, men funkar ju super så det är värt pengarna!
Jag har ju en brun häst :idea: Och tycker han är jättefin i sitt röda täcke :) Tycker svart är lite tråkigt... Men finns ju olika färger att välja emellan, svårt ju, man kan inte bestämma sig :)

Det är ett underbart täcke!! Alla jag känner som har detta har varit väldigt nöjda med det, det är dyrt, men funkar ju super så det är värt pengarna!
Jag har ju en brun häst :idea: Och tycker han är jättefin i sitt röda täcke :) Tycker svart är lite tråkigt... Men finns ju olika färger att välja emellan, svårt ju, man kan inte bestämma sig :)

Hur tål det blöt snö? :p
Har funderat på ett olivgrönt eller ett rött :) kan inte riktigt bestämma mig. :)

Svett täcke: Ett gammalt ärvt från Hansboro, vitt med blå och röda? ränder. Samt ett grönt flecce med kryssgjordar som jag har köpt i Ullared. Fast helt outstanding på en långhårig, blöt häst är en gammal yllefilt som jag hittade i stallet.
Vinter täcke: Shires 300g, mellan blå färg, som åker på efter ridning vid ca 10 minusgrader och kallare.
Regn täcke:[/QUOTE] Också ett Shires, helt utan fyllning. Det är svart med vitt rutmönster, det fanns tyvärr ingen annan färg i hans storlek. Det har hållt bra, lagade det en gång i vintras för att han hade fastnat i något men han har användt det väldigt mycket de 2,5 år han har haft det så det blir nog snart ett nytt likadant. Kostade 500 kr då jag köpte det.

Det täcket var ju riktigt snyggt! :D Blir nog till att köpa ett, eller fler :p

Ja, visst är det och inte bara snyggt heller, skitbra täcke i övrigt också!! :love: Älskar detta täcke, ett täcke man verkligen kan lita på även fast hästen är svettig och man ställer ut han i hagen på en gång. Dyrt, men bra!

Svett
Fleece med hals från jacson. Suger snabbt upp det blöta men hade ett bucas svetttäcke som såg ut
som en filt som var ännu bättre. De tillverkar dom inte länge men de nyare borde vara minst lika bra.

Regntäcke
med fleecefoder från Haglunds som jag köpte för att ha något billigt tillfälligt.
Men det var helt suveränt så det har blivit kvar. Använder det enbart på svettig
häst under den kalla delen av året och hästen torkar snabbt upp. Många extra
finesser för ett lågpristäcke men skulle dock önska lite mer "figur" form över länd och rumpa

Vintertäcke
Använder inget men har hört mkt gott om Boetts som redan nämnts

Finns det något vinter täcke som har boetts funktioner.
Fast till ett billigare pris. :d
Tycker det känns lite onödigt att lägga ut 1800 kr på ett täcke, för Gáski hagkamrater är experter på att bita sönder täcken. :angel:

Finns det något vinter täcke som har boetts funktioner.
Fast till ett billigare pris. :d
Tycker det känns lite onödigt att lägga ut 1800 kr på ett täcke, för Gáski hagkamrater är experter på att bita sönder täcken. :angel:

Tror inte det :( Hööks och liknande har mest täcken som passar för storhästar eller ponnyer, inte våra robusta islänningar. Dom sitter inte bra helt enkelt. men någon annan kanske vet nåt bra :)

Gauti har sånna hagkompisar också, i vintras ställde jag han i en egen hage då han hade täcket på, men nu i år så lär inte det gå då jag bytt stall :smirk: vill inte ha täcket i småflisor ju! :(

*KL*

Har ett suveränt vintertäcke köpt hos Lillhästen. Kommer inte ihåg märket på rak arm... men tyget är lite elastiskt så passformen blir super! (Har faktiskt inte sett elastiskt täcke av annat märke.)

Fleecetäckesfavoriten är ett från Mias med hals.

Regntäcke: sverigetäcket. Alt Källqvists.

Gauti är 145 i mankhöjd och täcket är i storlek 135.

Säljs inte täckena i Strl som 00-5?
Tänkte mest på om han hade strl 3 eller 4.

Jag har sjukt svårt att hitta täcker som passar min häst.

dom flesta täcken blir för stora i halen och trånga över bogen.
bogveck har en märklig förmåga att sitta på fel ställe.
dom som passat bäst är exslusive med extra bogvidd utan veck och bucas. exlusive täckena kan man måttbeställa.

Liknande trådar

Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
863
Senast: Sonic76
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 591
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 122
Senast: Skye
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 018
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025