Favorit rasen på Buke

Sv: Favorit rasen på Buke

Håller med Minerva. Har också många favoritraser.:love:

Aaaahhh....en till som gillar Collie. Har du någon? Jag har två tjejer. En trefärgad och en sobel. Ska snart ha min tredje :d

Ja vi har 9 st plus tre små valpar som är två veckor i morgon:D
Vi driver en kennel, Ottey's Kennel. Vill du ser bilder och så gå in på www.otteys.com som du då märker så föder vi även upp Jack Russell Terrier, men dem har min storasyrra som är delägare i kenneln;)

Förresten mina hundar heter Ottey's Liz Taylor som finns på framtidshopp. Bilderna är gamla, hon ser egentligen inte ut så idag, men vi ska ta nya kort nu ivår. Min andra hund heter Ottey's Royal Darkness som finns på hansidan..
Vart har du köpt dina, från vilken kennel? Kul att fler här inne har Collie:d

Senast ändrad:

+3 labbe
+3 schäfer
+3 kelpie
+1 korthårig tax

-2 rottweiler
-4 pitbull
-4 eng bulldogg

ja nu skulle jag inte svara på det här men kan inte hålla mig ja schäfer det är en sönder avlad ras som vi MÄNISKOR har avlat sönder så det är lite synd att dom får så låga poäng för det är ju vi som har gort så att dom har blivigt så
Min bästa vän har en schäfer det är den mysigaste hund jag har träffat men hon är inte regad men är den perfekta ur typen men dom duger inte ja ja nog om det minna bästa rasser

vart tokigt
Catel dog 10
pekines -5 ( för dom inte kan andas eller gå så bra)

pibull 8 +poäng
shih tzu 2 +poäng

har inga minus, om inte oseriösa hundägare räknas = 10 -poäng

Hur ser poängställningen ut? Nyfiken :)

Plus +

Kinesisk Nakenhund + 30 p
Boxer + 22 p
Cocker Spaniel + 20 p
Collie + 18 p
American staffordshire terrier + 17 p
Flat Coated retriever + 14 p
Sibirian Huskey + 12 p
Dvärg Schnauzer + 10 p
Border Terrier + 10 p
Samojed + 10 p
Finsk Lapphund + 10 p
saluki + 10 p
Labrador + 10 p
Landseer + 10 p
American Pitbull Terrier + 9 p
Rhodesian Ridgeback + 8 p
Grand danioa + 5 p
Azawakh + 5 p
Bullterrier + 5 p
Mops + 5 p
Border Collie + 4 p
Kelpie + 3 p
Dvärg pincher + 3,33 p
Loenberger + 3,33 p
Alaskan Malmute + 3,33 p
Jack Russell + 2 p
Engelsk Springer spaniel + 2 p
Americansk Bulldogg + 2
Staffordshire bull terrier + 2 p
Australisk Terrier + 2 p
Setter + 2 p
Jakt Cocker + 2 p
Pointer + 1 p
Jämthund + 1 p
Tax + 1 p

Minus -

Mexicansk Nakenhund - 2 p
Stövare - 2 p
Bichong Frise - 2 p
Dvärg Spets - 3 p
Golden retriever - 5 p
Irländsk Varghund - 5 p
Softie - 5 p
Pekinese - 5 p
Papilon - 10 p
cattledog - 10 p
Norsk Buhund - 10 p
hamilton - 10 p
Chihuahua - 11 p
Rottwieler - 15 p
Engelsk Bulldogg 16 - p
Pudel - 20
Schäfer - 32 p

Hej, hej!! Sorry jag inte sett att du skrivit och svarat mig. Det är sååå kul att få kontakt med Colliemänniskor och den kennel känner jag till. Sitter ofta och kikar runt bland de flesta Colliekennlar. Har redan nu börjat kika efter blivande make till min lilla dam på 9 månader ( tänkte man kan ju vara ute i god tid och kika ). Nu är det ju många tester kvar att göra innan det blir dags att avla men ändå ;) Min lilla dam heter Ullsåsas Coola Lovis och kommer då från Ullsåsas Kennel i Skåne. Jag ska bege mig in på din sida och titta runt lite. Laddar nu inför Lilla Stockholm som blir vår första officiella utställning. Annars har vi fram tills nu faktiskt kammat hem två BIR och ett BIM. Jag kan skicka dig mail så kan vi hålla kontakten. Jag har också en hemsida där jag skriver in kritiker och sånt. Drömmen för mig är också en egen kennel så småningom :p
Ha det gott!!

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 702
Senast: Ragdoll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 300
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 001
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 430
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen