Favorit hingst?

Sv: Favorit hingst?

Min Ylur frá Vatnsholti såklart:bump: Han är verkligen en drömhäst, snäll vid hantering och har power i ridningen. Sen är han så himla fin med sin långa man.

Senast ändrad:

jag har inte en favorit hingst men jag tycker att Týr vom Rappenhof var jätte fin han är ju dess värre död nu men han tycker jag om och så tycker jag om Kraftur frá Bringu ,Hvinur frá Holtsmúla 1,Mökkur frá Varmalæk,Óskasteinn frá Oddhóli,Isar fra Keldudal m.m XD (blev lite långt):rofl:

Nu kanske du menar hingstar som används i avel idag, men jag måste nog ändå säga Odinn frá Saudarkroki för han har ju de underbaraste avkommorna! :love:
Av hingstar som används idag kan ju nämnas Stari från Bredhall (bl.a)!
Såg honom på hingstfestivalen förra året och blev såld! Synd att han också är det....:(

Åh, det finns ju så många :)
Den som är i avel nu och min absoluta favorit är hvinur frá Holtsmula :love: Jag kan sitta och se VM-ritten när han vann hur många gånger som helst i sträck :angel: ;) För att han är så fin, såklart :D

Sen gillar jag Kraftur frá Bringu oxå :idea:

Helt klart Kraftur frá Bringu, han är döläcker, jag äääääälskar fuxar. Jag kmr till 90% betäcka mitt sto med honom sommaren -09!

Ursäkta TS men måste fråga:
Är det bara jag som inte skulle vilja betäcka med Kraftur?

Roligt att höra att man inte är ensam. Har inte förstått det fantastiska med honom.

Min favvis är Askur från håkansgården :love:

grymr snygg:love: han känns så spännande och en fröjd att se på :D

Här är en till! ;) Visst, han är jätte läcker. Men det är nåt som inte tilltalar mig hos honom.

Jag älskar däremot Hvinur frá Holsmula!!! :love:
Sen finns det ju hur många till som helst som jag kan nämna som är hur läckra som helst men då skulle jag behöva sitta här och rabbla hela dagen... ;)

Jag håller med. Kraftur är ingen hingst jag jag favoritiserar.

Senast ändrad:

Jag gillar många hingstar... men tycker framförallt mycket om Hrimur från Jupitertorp.
Geimfari från Lind är en annan favorit :love:

Ursäkta TS men måste fråga:
Är det bara jag som inte skulle vilja betäcka med Kraftur?

Hade det bara vart gångarter jag vart ute efter så hade Kraftur varit en kandidat, men sen vet jag hur... ehm... spännande :angel: han varatt rida in och träna innan han kom såhär långt så då skulle jag nog skippa det :p
Sen är fux inte favoritfärgen men man kan ju inte bli färgblind när man skall avla fram en bra häst, främst är det viljan på honom som sätter stopp, och det faktum att jag inte har ett sto då :angel:

Men Kraftur är en fantastisk hingst, det skall ingen ta ifrån honom!

När var det sist en häst vann medaljer i både en gångartsgren & i tölt sist? Guld i 5-gång & Silver i tölt visar ju att han är någonting alldeles extra, ryttaren är också helt underbar :love:

(Ja, jag är ett Tóti-fan :p)

Skulle nog inte heller vilja betäcka med Kraftur. Tycker bara han har tölt.. Jag är ute efter mer i mina hästar..

Jag har betäckt mitt sto med min absoluta favorithingst.
Fannar frá Audholtsjegia (orkar inte stava :p)
Sen är Ypsilon en häst som värmer mitt hjärta.
Hvinur frá Holtsmula med..
Sudri frá Holtsmula..

*dräggel*

Jag är svag för Orri-blod.

är det någon som har en bild på Ypsilon in action?
har aldrig sett de

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
777
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka