Favorit hingst?

Sv: Favorit hingst?

Är det Montans häst du menar ?
4gångaren ?

Skulle tippa på att det är Glampi frá Vatnsleysu hon menar.
För där känner jag också :love: :love: och dreggel, dreggel.

Här hittar du honom:
http://www.vatnsleysa.com/default.asp?id=10&ACT=5&content=11&mnu=10
Och till vänster på bilden är Heimir

Skall därför själv använda hans son Heimir i sommar.
heimir_2.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jag tror Michis svarade på Kiickans "Och sen en brunblackhingst som var med på SM 2007. frá Akranesi. Har glömt hans "förnamn" :p"

Glampi är jag mer eller mindre övertygad om att Michis vet vem det är ;)

KL.
Jag vet verkligen vem Glampi är ;)

Som Kiickan skrev så menade jag Ögri, men är inte säker på hans "efternamn".

Min favorit är Aegir från Olstorp eftersom jag har träffat några riktigt bra och trevliga avkommor efter honom. Tycker att Aegir är en hingst med kapacitet fast tyvärr har inte någon tagit vara på den tillräckligt.

Jag är väldigt förtjust i Kraftur. Tycker han är helläcker. Men så är jag ju så svag för fuxar. Tycker att Heimir rider honom grymt bra!!

Saer frá Bakkarkóti är min absoluta drömmhingst. En dag skall jag ha en avkomma efter honom :angel:!

Jag har en (avkomma alltså)! Eller rättare sagt min mamma. Hon blev grundinriden i höstas och har ledigt just nu men i februari hade jag tänkt att sätta igång henne igen, ser fram emot det, hon var riktigt trevlig att jobba med. Hon blir 5 i sommar.

Lite OT

kl

Jag har alltid varit svag för Fákur frá Sáudarkróki. Mökkur är ju oxå en fantastisk hingst... Ypsilon är en riktig drömhäst som ger mig "ha-begär" även om jag egentligen inte är mycket för ljusa hästar. Frami är en häftig hingst, liksom Kraftur, Glampi och Hvinur. Det roliga med Kraftur är att han ser ut som vilken liten sketponny som helst utan ryttare. På unghästclinicen i Linköping skulle man knappt anat att det var en islandshingst när han stod still utan ryttare. Han brydde sig inte alls om någonting och var hur cool som helst. Men när Tóti satt upp...mmmmmmmmmm.

Jag är ärligt talat inte speciellt insatt i hingstvärlden just nu eftersom jag inte längre har något sto att betäcka. Jag hoppas mycket på min Randver avkomma, så det är möjligt att han blir en liten favorit i framtiden (Randver alltså).

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i Askur från Håkansgården, även om det är tydligt att han har gett många fantastiska avkommor.

Det finns så många fina hingstar!

//Julia

Forkur frá Austurkoti
Bedömning

Ridegenskaper
Tölt 8.5
Trav 8.5
Pass 5
Galopp 9
Spirit 8.5
Helhetsintryck 8.5
Skritt 8
Ridegenskaper 8
Långsam tölt 7.5
Canter 9
Totalt ridegenskaper 8,0 Exteriör
Huvud 8
Hals-Manke-Bog 8
Rygg och kors 8
Proportioner 8.5
Ben (kvalitet) 8.5
Benställning 7
Hovar 8.5
Man och Svans 8.5
Totalt exteriör 8,19

Totalt 8.08

Därför att hästen har en fantastisk bedömning för att ha 5 på pass (hästen är fyr-gångare) Har ett fantastiskt lynne och är FORTFARANDE utvecklingsbar. :love:

bilder:

17687622.jpg

17687623.jpg

17687624.jpg

KL.

Har gjort om listan lite :)

1. Sibelius von Eichenhof
För att han har färg gångarter och lynne :love:
2. Glampi frá Vatsnleisu
För att jag aldrig har sett en häst med så häftig trav
3. Ögri frá Akranesi
För att han är en sån häftig 4gångare

Min favvis hingst är Jarl fra Midrika :D han har varit det i fleera år :angel: Sicken häst!

Min favvis hingst är Jarl fra Midrika :D han har varit det i fleera år :angel: Sicken häst!

Är också superimpad av Jarl, blev det efter VM i Norrköping, tyckte att han var så himla jämn och stabil, var inte på VM senast men han gjorde ju bra ifrån sig där också. Hans pappa är ju Andvari frá Ey, som jag tidigare i tråden utnämt till en av mina favvisar

Snyggaste hingsten jag såg på Landsmót var ju förstås Keilir frá Midsitju, som fick hederspremie för hingstar det året.
Jag känner en som rider en avkomma efter honom och min ridlärare har ett föl som har Keilir som farfar.
Pappan heter Ísar frá Keldudal.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
777
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka