Favorit hingst?

Sv: Favorit hingst?

*kl*

Lite gammal tråd kanske, men wtf.

Min personliga favorit är Ypsilon. En riktig drömhäst, en gentleman! Känslan när en vit hingst med man ner mot knäna lämnar ston och bete och kommer galopperande när man ropar är nästan löjlig. Blir min avkomma efter honom det minsta lik sin far, så har jag nog kommit bra nära min drömhäst.
De avkommor efter honom som jag har träffat har varit trevliga, okomplicerade, har bra gång, lätt för sig och ofta anlag för mkt man. Hans avkommor blir ofta stora (större än honom iaf) och har kraftiga ben. Avkommorna får oftast stoets färg, men har även sett många skimlar.
Ridbilder finns på deras hemsida, och jag har sett honom riden; mkt power!

Annars gillar jag Fáfnir frá Fagranesi för de avkommor han har gett, vet inte mkt om honom själv, annat än att Jóhann F sa att vår egen Fáfnir påminner mkt om honom -fast skimmel ;)

Magnús och Annas Hraunar (gårdsnamnet är stört omöjligt att komma ihåg) är en annan favorit.

Haha, ja. Egentligen är det kanske inte så krångligt, men jag blandar iaf alltid ihop det med en massa andra -dubbla- gårdsnamn. De flesta har ju ändå koll på vilka M&A, och hingsten, är.

Knapplån

Jag gillar frayfaxi dels är han snygg har bra poäng ger bra avkommer.

Han är ingen hingst man väljer om amn vill nåVM kanske men de är ju inte alla som har dessa målen:D.

Så vill man ha en bra familjehäst med bra tölt så är han ett bra val tycker iaf jag!

Mkt snack om att han har exem. Men ägaren själv har sagt att han inte har det..Och hon torde ju ha koll på de där..
:D

Sedan är en anan hingts som jag hillar
Thorsteinn från tjotandi

Snyggare isabellblackskäckhingst får man ju leta efter verkar ha ett kalaspsyke för att vara hingst.Barn rider på han utan problem.
Ger snygga avkommer med=)
På tävlingsbanorna vet jag dock ej men kan tänka mig att han är somovanstående mer för oss om vill ha en bra familjehäst som vill tävla lite lättare=)

En ny favorit är Admiráll från Skáneyland, han är välbyggd, rör sig bra och har gott lynne.

KL

Har eg ingen favorit eftersom det finns en mängd vackra och bra hingstar och att välja ut en favorit i mängden blir svårt, jag har däremot bestämt att betäcka med Hýreygur från Smärslid nästa år. gillar hans temperament.

Jag måste då (väldigt partiskt) säga Flipi från Österåker. Trots att han börjar bli lite till åren så håller han fortfarande måttet och det ser man inte minst på hans avkommor som bedöms nu.

Sen tycker jag även att Suðri frá Holsmula är väldigt läcker. Hans trav går inte av för hackor!

//Sara

Jag tycker också att Flipi är en av Sveriges finaste hingstar!

Min favorit får nog vara Smári frá Skagaströnd. Har jobbat med 5 st av hans avkommor och alla har varit helcoola, stora och maffiga med framben som tycks oberoende av gravitationskraften. Tydligen är det genomgående drag för de flesta av hans avkommor.
Min stora favorit, och en av mina andra favvohingstar, är sonen Kraftur. Tränade honom på Island, stallets snällaste häst att rida fastän han var nyinriden 4-årig hingst. Gick som en klocka, en riktig bästa-kompis häst samtidigt som han hade EXTREMA gångarter och verkligen alla tempon i alla gångarter.
18453310.jpg

Lite sugen på att låta min unghäst dejta honom innan hon kommer hem:angel:

Garri är ju otroligt vacker med!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
777
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka