Faväl älskade

Cillie

Trådstartare
På lördag åker hon till de evigt gröna ängarna, min älskade katt och vapendragare.

I 14 år fick jag ynnesten att ha henne hos mig, men nu är det slut. Jag kan inte sluta gråta.

Hon är så vacker och lullar runt här hemma som om ingenting var annorlunda än innan, det känns skönt att hon inte förstår.

Vi som precis flyttat till hus, jag hade gett så mycket för att hon skulle fått leva tills i sommar så att hon kunnat gå ut o bara sitta o titta på allt, som hon älskar att göra.

Det är tungt nu.

Förlåt jag behövde bara få skriva av mig lite...
 
Sv: Faväl älskade

Förstår dig mycket väl. Min älskade lilla katt hade jag haft i 15 år innan hon fick tas bort. Hu vad det är svårt. Och jag saknar henne ännu väldigt mycket. Men man har kvar dom i sitt hjärta, och så får man tänka på alla trevliga minnen man har i hop.
Styrke kramar från Pudlan
 
Sv: Faväl älskade

Tack!

Vad vackert - att de lever kvar i hjärtat. Det kommer hon alltid att göra, min vacker-svans.
 
Sv: Faväl älskade

Beklagar och förstår din känsla eftersom jag står inför samma beslut själv.
Bara tanken får tårarna att rinna på mig.
Sänder en extra tanke till er.
 
Sv: Faväl älskade

Och jag sänder en extra tanke till er.

Det är så svårt, fast men vet att den dagen kommer, fast man vet att det är det rätta att göra, fast man vet att de slipper lida.
 
Sv: Faväl älskade

Hoppas allt gått väl även omn det är jobbigt. Det var min fantsiska häst veterinär som gav mig orden när min underbara isis skulle gå till dom gröna ängarna. Att man har kvar dom i sitt hjäta. Och det är sant.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 098
Gnägg Jag behöver bara få skriva av mig och hoppas det är okej. Jag ska snart ta farväl av min älskade häst som fått bedömningen av veterinär...
2
Svar
21
· Visningar
2 793
Senast: Twihard
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 756
Senast: Cocos
·
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 358
Senast: Anders
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp