Fattar ingenting. . . :( *längre tråd*

D

dockan_

Har en hundvalp, som jag fick hem igår.
En schäfer/rottis på 5 mån.
Hon hade tagit över denna hund av en kille som misskötte den, sparkade den, gav den ingen mat m.m
Jag och tjejen var överrens om att först skulle hon överlåta den till oss också, men sen hade en äldre dam erbjudit 2500(Som tjejen ville ha från början, stog i annonsen).. Då tänkte jag.. "Fan, jag vill ha honom.."

Så vi bestämde iaf att jag skulle avbetala denna jycke. Gav henne en summa igår kväll när jag var å titta på honom och hämtade honom.
Allt var helt bra, och känner igen tjejen, hon är snäll.
Denna tjej bor för tillfället hos en tjejpolare, jag vet vem det är. en helt knäpp tjej, som lurade med mig & min syster aslångt bort när vi var mindre och inte fatta så mkt. :(

Iallafall så igår när jag kom hem med hunden till mig, lät jag han söka runt i nya lyan.
På msn frågar hon om det går bra med han och så, vilket det verkligen gör.
Sen efter ett tag skriver hon "Du, Anna(kan vi kalla den tjejen som hon bor med) säger att hunden ska vara hos vetrinären imorgon och idmärkas, vaccineras och röntgas.

Okej? tänker jag.. Vad konstigt att dom inte sagt det innan. Börjar fundera att det är något som inte stämmer..

"Jag följer med" sa jag, "vart ska vi mötas?"
Då hoppar hennes kompis in på msn och säger "Hej, det är jag som är uppfödaren så svara.. Du följer INTE med! det är inte din hund! jag har papper på den!"

Sen hotade dom med att dom ville ha hunden på kvällen, 00.00.. "Kom ut till kiosken om 15 min, för hundens och allas skull"..

Börjar funderar på vad fan tjejerna håller på med?

Har inte jag rätt att se till så inte jag blir lurad?
Jag vill följa med hunden, vilket jag inte får. Denna tjej är inget att bråka med, hon som sa att hon var uppfödaren. Det är inte hon som är de, så jag fattar inte vad dom pratar om.

Jag tänker säga att jag vill ha mina pengar tillbaks, vilket jag hoppas jag får, för jag vill inte ha en hundvalp, vars ägare håller på såhär..
Kan ju påpeka att jag var på gränsen å skriva kontrakt att jag skulle ha han på avbetalning.
FAN

Sv: Fattar ingenting. . . :( *längre tråd*

fick du inget kvitto? ring polisen och fråga hur du ska göra. det är uppenbart att de försöker sig på något olagligt, men det är inte säkert att du har rätt att behålla hunden. fast har du is i magen kan du ju fråga vad det är för slags papper hon har, i o m att den i jordbruksverket reggade ägaren inte alls behöver vara den juridiska ägaren.

fick du inget kvitto? ring polisen och fråga hur du ska göra. det är uppenbart att de försöker sig på något olagligt, men det är inte säkert att du har rätt att behålla hunden. fast har du is i magen kan du ju fråga vad det är för slags papper hon har, i o m att den i jordbruksverket reggade ägaren inte alls behöver vara den juridiska ägaren.

Inget kvitto, vi tänkte skriva avtal så att det stog att jag skulle avbetala honom, men gjorde det ej, och fråga inte varför :( :cry:

man ska ALLTID begära ett kvitto när man köper något! det är det enda du har som bevisar att du har betalt! kontrakt i all ära, men det är kvittot från köpet som bevisar att hunden är din.

sa "uppfödaren" vad det var för papper hon hade? hur som helst hade jag ringt polisen så fort deras växel öppnar.

Gå till polisen omgående och se vad dom tycker du ska göra!

Låter som verkligen oseriösa männiksor

Jag hade också ringt polisen.
Håller de på med hot är det bara att anmäla dom. Sen hur det blir med hunden är en annan sak. Men de ska inte få hota och hålla på så där utan att någon reagerar.
Har du mobil? Då kan du ju spela in nästa gång de ringer...

Och du, som Cilla skriver. Ta kvitto på allt du köper.

De är så att jag inte betalat hunden ännu, det är de största problemet.
Har bara gett henne 1/3 av summan typ. :(

Så de finns heller inga bevis på att jag har gett henne dom pengarna.. :( de va de vi skulle skrivit kvitto på.. :'( fan

Jag tycker det är så många människor som litar blint på ALLA andra. Jag skulle aldrig köpa något, och speciellt inte ett djur utan ett kvitto och kontrakt!

Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig och att du lärt dig att inte lita på människor, även om det är bekanta!

De är så att jag inte betalat hunden ännu, det är de största problemet.
Har bara gett henne 1/3 av summan typ. :(

Så de finns heller inga bevis på att jag har gett henne dom pengarna.. :( de va de vi skulle skrivit kvitto på.. :'( fan

I teorin så är det så att muntligt avtal gäller, i praktiken ser det lite annorlunda ut. Men ni har ingått ett avtal OCH du har lagt en handpenning. Så länge du inte bryter detta avtal så ska de inte kunna göra ngt, i teorin. Det bästa vore om du kunde fixa fram resterande pengar, ta med ett kvittensblock som du ser till att hon skriver under på . Är pengarna lagda och kvitto påskrivet så kan de inget göra

Vi har ringt till Strömsholm och kollat, och dom hade INGEN tid där, som ägaren nu har sagt till mig..
Samt sa dom att hunden skulle höftbensröntgas , men de gör man när hunden är 12 mån.. inte 5!

Nu ringer vi polisen å hör mer..

Vi har ringt till Strömsholm och kollat, och dom hade INGEN tid där, som ägaren nu har sagt till mig..
Samt sa dom att hunden skulle höftbensröntgas , men de gör man när hunden är 12 mån.. inte 5!

Nu ringer vi polisen å hör mer..

Hur går det?

Dom säger att det är fast tillitsbrott..
Jag ska inte ge tillbaks hunden om inte jag får tillbaks mina pengar som jag lagt ut som handpenning på. Så vi får väl se..
Hon ägaren är ju ofta inne på msn, och nu är hon inte det.

Ord står mot ord om hon anmäler mig
Men det är ändå ett muntligt avtal som hon bryter emot.
Så vi får se hur detta går

Vi kom till våran tobak där vi mötte dom, ägaren..
Dom sa att dom skulleha den summa pengar som jag gav henne igår i handpenning, med sig..
Dom hade bara 1/3 av pengarna!
Eh okej..

Dom har ljugit massor för oss, är helt oseriösa. Polis tillkallades på plats men dom kom inte
Så ett avtal med alla uppgifter från ägaren skrevs ner, och hon har nu lovat att betala dom resterande senast 31 aug.

Hur fan kan man vara så korkad!? Stackars hund. Får sitta i bur hela dagarna.. Då denna ägare bor hos en tjejkompis.. Å hunden får sitta i bur. FYFAN.

Nu är allt lösti af och det var dom oseriösaste gapigaste äckligaste människor jag mött..

Polisen i telefon sa att jag inte skulle lämna ifrån mig hunden utan dom där pengarna, men jag gjorded det, för nu har jag skriftligt på att hon ska betala.

Polisen i telefon sa att jag inte skulle lämna ifrån mig hunden utan dom där pengarna, men jag gjorded det, för nu har jag skriftligt på att hon ska betala.

:confused:
Och det ska du dra via kronofogden och betala avgift och vänta ett halvår på sen när hon inte betalar...? Varför gjorde du precis tvärtemot vad polisen sa?

Hur fan kan man vara så korkad!? Stackars hund. Får sitta i bur hela dagarna.. Då denna ägare bor hos en tjejkompis.. Å hunden får sitta i bur. FYFAN.

Ja den hade väl haft det bättre hos dig...

Hon har bättrat sig på msn , och visar sig vara lite rädd av sig, hon vet att det är allvar nu och jag har bevis nu.
Annars drar vi hela historien igen för polisen.

Jag säger bara stackars valpen :(
Varför kunde du inte kämpa för den?

Varför överhuvudtaget prata med henne på msn. Jag skulle totalt strunta i att svara mm.
Sen förstår inte jag heller varför ni gjorde tvärtom vad polisen rekomenderade..

Hon frågade när vi skulle lämna honom. "vill ni ha honom"

Jag vill inte ha den valpen - med den ägaren. Allt kommer strula sig
Vi pratar inget med varann nu, kommer bara se till så hon ger mig de resterande pengarna.

Jag och min pojkvän har pratat och om vi ska ha en hund, den nästa så ska de vara en liten.. :o

Liknande trådar

Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
12 212
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 797
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 333
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Ni som tar med hunden på jobbet - vad jobbar ni med? Hej! Jag har planerat att skaffa hund under ett drygt år nu. Jag har erfarenhet...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka