Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag städar på ett äldreboende. När hon var valp byggde jag om städvagnen, så fick hon hänga på. Nu är hon 10 år, och dom flesta av åren är hon bara själv 3 tim om dagen, så då är hon hemma, då sambon och jag jobbar olika tider. Men behöver hantverkare eller annat in i lägenheten så får hon hänga med till jobbet och är då på kontoret och städcemtralen mere i källaren, och ibland får hon följa med och hälsa på boende.
Haha ja rätt chef kan ju vara smart!Nja, rätt arbetsgivare/chef, skulle jag säga, är det viktigaste. Min chef och kollegor står ut med både hår, grus och valpar som "renoverar". En hund jag hade var inte ens trevlig mot folk, men det gick det med. Fördelarna övervägde nackdelarna för chefen.
Men det är klart, det är lättare att hitta rätt arbetsgivare om man har en enkel hund.
Jag känner också en som jobbar som tandhygienist och fick ha med sig hunden på jobbet (privat mottagning, ej folktandvården).Mindre tippat är att en bekant är tandsköterska och kan ha med hunden på jobbet. Både hennes och hennes tandläkares hund är i lunchrummet.