fattar 0!! hjälp önskas!

Q

Qudexco

nu har jag suttit och lagt upp startegin för säsongens alla tävlingar. men nu ser jag att vissa tävlingar är märkta div 2 omg 1 mm mm osv osv men hur är det då? är det bara lagen som tävlar eller är "vi" andra lika välkommna?? förstår inte..eftersom jag inte brukar vara med i tävlings svängen lika mycket som jag hade tänkt att vara i framtiden så är detta nytt för mig. snälla någon förklara!!

I lagklasserna kan du ej vara med om du ej ingår i ett klubblag som din förening har tagit ut, men det finns alltid förklasser till lagklassen som du kan vara med i och oftas så går det 2 st förklasser innan lagklassen börjar.
Det är ofta mycket starter(i alla fall här nere i skåne)så det kan bli en lång dag då man bara ska rida förklasserna.

Dessutom blir dagen tillräckligt lång för de som ska rida lagklasserna ändå, så om du inte rider i något lag så välj en annan tävling om du kan!

Tycker nog att det är upp till arrangören att välja bort alt. maximera antalet starter!

Fast visst, det finns en poäng i att välja en annan tävling, pga väntetider om man har två lika bra arrangörer att välja blnd. :)

Ähum! Det beror HELT på var man bor!
Jag tävlar i tre (ibland fyra) olika distrikt, och ett av distrikten har så dåligt med både lag och individuella starter, så utan de som INTE rider lag, så skulle nog tävlingen gå back...
Gissar att det är därför i allafall det distriktet "tagit ner" Div II på lokal nivå.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 347
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 471
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar