Bulldoozer
Trådstartare
Jag velar lite angående hur jag ska göra med fästingmedel till hundarna, förra året hade jag frontline som funkade bra till Nike och Nessie men Nano drog in drösvis med fästingar ändå. Då var det ändå en extremt torr sommar hos oss så jag fasar lite för hur det blir om det blir en "normal" sommar med tanke på att jag aldrig haft en hund som jag plockat så mycket fästingar på som Nano förra året. Är lite tveksam till tabletter då uppfödaren säger att just Mas kan vara känsliga mot vissa ämnen i bravecto. Nano riskerar att bli nakenhund till sommaren i värsta fall om jag inte kommer på en bra lösning (ja, iallafall nertrimmad så kanske man kan se de flesta odjuren innan de sätter sig).
Nu tänkte vi dessutom börja simma hundarna en gång i veckan och då är frågan om spot-on preparat är så himla bra.. Halsband vet jag inte heller då jag tänker att de kanske tuggar på varandras halsband om man inte håller koll.
Hur tänker ni göra??
Nu tänkte vi dessutom börja simma hundarna en gång i veckan och då är frågan om spot-on preparat är så himla bra.. Halsband vet jag inte heller då jag tänker att de kanske tuggar på varandras halsband om man inte håller koll.
Hur tänker ni göra??