Fästingmedel till valp?

M

Mellvina

som frågan lyder, kan man ha fästingmedel till valp? Vilka kan man då använda och vilka skall man absolut inte använda? (valpen i den här frågan är 5 måndader nu i april).

Eller finns det nått annat man kan pröva?

Har tidigare använt fästinghalsband till katterna och det har inte fungerat då fästingarna t.o.m sätt sig under halsbandet. Så ett sådant vill jag inte använda.

Vad tror/tycker ni?

Sv: Fästingmedel till valp?

Fråga på apoteket... Tror att Frontline är det enda man får ha på valpar, men är inte hundra. Men de på apoteket vet!

Bärnsten låter intressant! Några fler som provat det?:)

Ok,med andra ord inte så dyrt om det funkar.
Tror att jag ska prova ett på min hund,han blir sjuk av allt annat.

Tkr inte de var så dyrt under 200 kr tror jag de var.
Vet inte vad min pappa gav till sina två.
Pappas golden fick allergiska utslag av scalibor.

De är snyggt också, inte för jag bryr mig om hur de ser ut...

Jag köpte ett förra fredagen, använt 3 ggr i skogen och bara blockat fästingar som har krupit, inga som fastnat! är jättenöjd! Rekomenderar det starkt.

Dessutom varar det i all evighet.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 463
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 662
Senast: Otherside
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
9 209
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 285
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V