Fästingmedel till dräktig tik?

Bismark

Trådstartare
Jepp som rubriken säjer. Min tik skall paras i helgen och blir förhoppningsvis dräktig. Men det innebär ju att jag inte kan lägga Frontline på henne som jag hade tänkt.

Vad ska man lägga istället? Har funderat på halsband men hur snälla är de mot bebisarna i magen? Hon måste ju ha någon form av fästigmedel annars lär hon bli uppäten.

Så snälla hjälp mig!

Sv: Fästingmedel till dräktig tik?

Finns ett sorts halsband som bara "består" av naturprodukter som vi tycker funkar bra till vår schäfer!:bump:
Det är dofterna som gör att fäsingarna inte lockas till hunden på samma sätt!

Funkar bra att använda även på dräktiga hundar!

Kostar runt 50-lappen och varar i ca 2 månader tror jag de e....

Jag har köpt ett billigt ört halsband på lant***** Använde det förra året på både hunden och katten. Det funkade riktigt bra. Vår katt brukar ha tjogvis, men hade bara någon enstaka på hela sommaren. Hunden hade nog inte en enda.Det verkar dock som om det tar en dryg vecka innan det har full effekt.

Och var köper man detta då? Funderade på halsband med tea tree oil..

Det jag menade innehåller Tea tree, cederträ, sesam och eucalyptus. Har köpt det på Grann*****/lant*****. Jag vet ej om man får skriva ut namnet.

Liknande trådar

Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 331
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 480
Senast: Intejag
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 294
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips på att rida omotiverad unghäst?