fästing medel

T

Tornado

Jag använder Switch på min pålle för att skydda han från fästingar, eller iaf försöka skydda han från odjuren. Dock är dt så att pållen gillar inte alls att få detta på sig. Idag stegrade han sig i stallgången och gjorde riktiga jkrumpsprång i gången.. Nån som har tips på hur jag ska kunna få på ha det utan att han ska bli galen? Sprovat att hälla med den vanliga flaskan, sprutat ut med spruta, hällt med medicinmugg...

alla tips är bra tips.. hjälp mig

Sv: fästing medel

Jag brukar hälla på tvärtom, min gillar det inte heller o är dessutom lite huvudskygg. Alltså rumpan först, sen nedre delen av halsen o sist övre delen av halsen. Då hinner han bli lite mer med på noterna..

Min pålla gillar varken att bli hälld på eller sprayad. Jag häller medlet på en bomullstuss och duttar på det längs manen och baken. Lite oekonomiskt men det funkar.

Fick själv på mig switch på benen där jag har massa bett, och aaaaj vad det sved!!
Nu förstår jag varför min häst inte vill att jag tar på honom det! Jag lägger det på en liten svamp och baddar på där jag tycker han blir mest biten - under protest såklart..

Fick själv på mig switch på benen där jag har massa bett, och aaaaj vad det sved!!
Nu förstår jag varför min häst inte vill att jag tar på honom det! Jag lägger det på en liten svamp och baddar på där jag tycker han blir mest biten - under protest såklart..

Switch kräver sina 40ml på stor häst för att fungera det lägger sig i underhudsfettet, det är inget man baddar med på utsatta ställen.

Till TS, jag lägger alltid på Switch i boxen och börjar med baken, har hela mägden i en vanlig spruta så det går sabbt. Sen får hästen sno runt i boxen då det redan är gjort.

Switch kräver sina 40ml på stor häst för att fungera det lägger sig i underhudsfettet, det är inget man baddar med på utsatta ställen.

Till TS, jag lägger alltid på Switch i boxen och börjar med baken, har hela mägden i en vanlig spruta så det går sabbt. Sen får hästen sno runt i boxen då det redan är gjort.

Sprayflaskan är faktiskt till för att lägga på utsatta ställen.

Min häst är alergisk mot swishen och fick bölder från nacke till svans så jag tror att det är mer ohälsosamt att ha medlet än att få någon fästing.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 316
Senast: hoppsann
·
Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 840
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Finns det något medel mot fästingar för människor? Kan man använda frontline till sig själv kanske? ;) :D Har läst att myggmedel kan...
Svar
4
· Visningar
724
Senast: Kiwifrukt
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 096
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka