Alexandra_W
Trådstartare
Någon som vet om t ex Vettec superfast eller Vettec adhere fäster mot hårdplastsula (tyvärr ingen aning om vad det är för material?)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska använda det som tätning typ?
Såhär är herrn skodd:
Rent experiment men som so far fallit MYCKET väl ut. Förutom den lilla detaljen att det kommer in oanade mängder gräs, lera och allmänt skit mellan spången och sulan, och då trycka de isär, och det drar i sömmarna och vips så är där en tappsko. (och på sikt när sulan trycks in stråltryck).
Så jag vill helt enkelt 'täta' runt spången, så skit inte kan komma in under den och sulan.
Jag har experimenterat hela veckan. Först med byggsilikon men det härdade för långsamt. Sen superlimmade jag (med tvåkomponents epoxy) dit tunn gummimatta för att hindra skit från att nå in, som en ren 'akutåtgärd')
Det släppte dock på ena hoven för ett par dagar sen. Jag kan iofs göra om det, men jag visste ju redan när jag provade att superlimmet inte klarar konstant vattenpåverkan (typ gegga..). Men på helg får man ta vad man får tag i.
Provade då nån komboprodukt med foglim, men samma sak där, det härdar för långsamt. Jag måste ju ha något snabbhärdande.
Ikväll la jag på elastic plastic padding, som påstås genomhärda oavsett tjocklek på 10 minuter i rumstemperatur, så det borde kuna genomhärda under natten i utetemperatur, det ska ju klara vatten och jox sen.
Men allt trixandet den senaste veckan är ju temporära akutåtgärder, och jag behöver ju något vettigare, fungerande som standard sen. Därav funderingen på vettecprodukterna. Som sagt mailat vettec i mitten på veckan men inte fått nåt svar, de har väl inte slutat skratta än
Ska du limma fast sulan vid skon nästa skoning tänkte du?
Glöm inte byta sula bara dessa blå är hårda men efter ett tag buktar de in, dock skodde jag med mina typ tre skoningar utan att hästen gjorde annat än gick i hagen.
Har aldrig sett detta innan, vad är det bra för/mot??
Jo, vi har ju sula just för det INTE ska bli stråltryck