Fasta hinder - varför??

Sv: Fasta hinder - varför??

Det är redan ändrat man kan inte längre kvala genom hoppning på ponny

Okej, skumt. Hästen som användes för demonstrering utav orutinerad häst stog emot. Fjantpellen som var med i medelsvår tittatde oxå å stog emot det hindret dock var den hästen efter någon titthäst och var tittig av sig i allmänhet. kan ju vara ryttarna som gör så att hästen står emot hindret, fast man tycker ju inte en utbildad karl borde stå å säga sådana saker isåfall.

Det är redan ändrat man kan inte längre kvala genom hoppning på ponny

Vad bra! Har ingen koll på ponnyvärlden längre, men det tycker jag absolut var ett steg i rätt riktning! Så tycker jag att det är fler regler som är lite konstiga jämtemot ponny-häst. Tex att vi storhästryttare inte behöver ha långärmat eller uppsatt hår.. Det är av säkerhetsskäl, och jag tror nog att det sker lika många olyckor på häst som på ponny.. Alltid något man kan fortsätta att utveckla! :)

Fasta hinder är på del av tjusningen, och så e de ju en teknik att hoppa fasta hinder hästarna är ju vana vid att dom kan va i lite, om dom blir "lösa" lär det ju öka rivningar o de einte lika kul:) :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
4 217
Senast: Mabuse
·
P
Övr. Grenar Jag undrar var "grejen" är med detta kring barockridning och de högre skolorna - tycker folk att man skall hålla sig bort från det för...
2
Svar
25
· Visningar
3 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat