Aliide

Trådstartare
Skulle köpt valp nu i vår, men alldeles nyss fick jag veta att tiken går tom :cry:

Nu känns det konstigt, hade förberett mig på ett tillskott. Antingen så väntar vi tills nästa parning (om 1½ år pga. tävlingar) eller så tar vi valp ifrån en annan kull med nästan samma linjer. Så svårt!

Sv: Fasiken!

Trist när man planerat. Men uppfödaren ringde och berättade att tiken förmodligen kommer löpa igen redan i April och att de då ska in och ta blodprov för att veta den exakta dagen för parning. Avancerat det där :crazy:

Det är i sådana här situationer som man nästan (men bara nästan) man förstår dem som köper oseriöst uppfödda hundar för att de inte vill vänta på en bra.
Det är en lång väntan, men värt det i slutändan.

Man fick lite sug; "GAH! Va f*n! Nu köper jag en annan hund!" Men det gick snabbt över och jag väntar istället. Kombinationen är väldigt eftertrakad, och när man hittar en underbar tik och uppfödare så är det svårt att "släppa" :D

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 855
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 998
Övr. Hund Jag har varit i valpletartaget i ungefär 9 månader med ett avbrott pga att vi köpte hus och flyttade under senvåren. Jag har under...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 056
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat