Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
“Lilla tonåren” har jag hört det kallas just den där runt sex år… Det är väl då man lämnar småbarnstiden på riktigt.Är det någon fas vid 6 år?
Dottern är nyss fyllda 6 och som helt förbytt. Otrevlig, skriker, ska absolut inte göra det man ber om och allt blir kaos. Sedan kan hon vara hur snäll, klok och go som helst mestadels av tiden, men så fort hon inte får som hon vill så blir det kaos
Jag vill rekommendera alla att söka på 1177 om barns utveckling. https://www.1177.se/barn--gravid/sa...barnets-utveckling/barnets-utveckling-6-7-ar/Är det någon fas vid 6 år?
Dottern är nyss fyllda 6 och som helt förbytt. Otrevlig, skriker, ska absolut inte göra det man ber om och allt blir kaos. Sedan kan hon vara hur snäll, klok och go som helst mestadels av tiden, men så fort hon inte får som hon vill så blir det kaos
Är det någon fas vid 6 år?
Mår hon bra, tänker jag?Dottern som tonåring kommer bli en mardrömHon är helt sjövild redan nu och så fruktansvärt elak. Vad fasen har hänt med henne?
![]()
Ja, hon är vanligtvis en väldigt nöjd och glad tjej med tusen ideér och tankar. Men hon har ett fruktansvärt humör och blir hon övertrött som idag så blir det 10 gånger värreMår hon bra, tänker jag?
Okej att de har faser osv men minns att min hade en period runt den åldern då hon funderade mycket över t ex sitt utseende och var missnöjd med sig själv, kan det vara något som stör henne?
Min var iof inte elak eller arg men visst var humöret sämre.
Lite så försöker jag tänka. Är det "jobbigt" för mig att hantera, hur tufft är det då inte för henne"Det enda som är värre än att ha en sexåring är att vara en sexåring"