Färskfoder till dalmatin

Lycanthrope

Trådstartare
Vi vill ge färskfoder till våra hundar, om vi kan hitta något som passar vår dalmatin!

Det är ju det där med protein och purinhalt.
Jag har kikat runt på olika sorters foder men tänkte höra med folket här om tips.

Är ute efter något foder med så låg purinhalt som möjligt, antar jag :o

Hon har inte hittills reagerat dåligt på något torrfoder hon har fått (3 olika sorter) men har lite svårt att gå upp i vikt. Hon är hyfsat fin i hullet nu men det är precis så hon ligger där. Hon tycker inte att torrfoder är sådär jättegott, även om vi blandar det med något gott.

Sv: Färskfoder till dalmatin

Kött innehållerju mycket purin i sig självt, men undvik framför allt färskfoder med inälvor och fet fisk då det innehåller mycket purin. Lamm ock kyckling har lägre purinhalt, så du kanske ska ta en titt på Bravo lamm?

Sv: Färskfoder till dalmatin

Hoppss det går bra att jag ställer en fråga i den här tråden ist för att skapa en ny tråd :)
Vad är purin? Är det nått som är skadligt? För alla hundar eller bara vissa?:)

Liknande trådar

Hundhälsa Då hundarnas vanliga foder gått upp hiskeligt i pris så ser jag mig om efter ett alternativ. Mina önskemål är: - svenska råvaror om...
2
Svar
20
· Visningar
2 766
Senast: Myrten
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 037
Senast: valpköpare
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 846
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 962
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix