Färskfoder ska det kompletteras ?

paradisgumman

Trådstartare
Jag ger mina hundar VOM färskfoder men ska jag även ge torrfoder, blir lite fundersam när jag läser att en del ger färskmat och även torrfoder. Nu verkar det som mina hundar mår gott av maten de får och det har aldrig varit krångel oavsett vad jag gett för foder.

Jag ger mina hundar VOM färskfoder men ska jag även ge torrfoder, blir lite fundersam när jag läser att en del ger färskmat och även torrfoder. Nu verkar det som mina hundar mår gott av maten de får och det har aldrig varit krångel oavsett vad jag gett för foder.
Nej du behöver inte komplettera färskfoder.

De flesta sorterna från Vom og Hundemat är fullfoder och behöver ej kompletteras med något. Vilken sort ger du?

Om man behöver komplettera beror på hund och vad som behövs:)
Jag kompletterar genom att ge hälften hälften VoH och magert kött, men det är för att dels få ner fetthalten (har en lättfödd hund) och dels få lite mer variation på kött. Det gör att jag får tillsätta lite extra vitaminer och mineraler, men fungerar en hund på ett fullfoder som det är så behövs inget ändras eller läggas till:)

Många ger nog torrfoder för att kunna ge enbart torrfoder när de reser med hunden. Det är ju onekligen lite krångligt att frakta med sig färskfoder.

Samtidigt kan det vara tusen gånger lättare att inte ge torrfoder vid resor. Mina resor har iaf blivit betydligt enklare nu, men då barfar jag iofs. Så lätt att svänga in vid en mataffär, köpa en kyckling och lite nötfärs så klarar sig hundarna finfint över en helg eller så. Ja, jag vet att många är ute på rejäla långresor, vandrar i fjällen osv, men de flesta jag pratat med som ger torrfoder av "praktiska skäl" pratar om hur knepigt det blir att ta med färskfoder/barf när de hälsar på släktingarna i storstaden för att fira jul en helg ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 057
Senast: super
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 181
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 161
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 332
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar