Farmen 2017

Jag förstår att han inte åkte ut iom tre stycken lämnar på samma dag. Men nåt "straff" för förlusten i tinget borde dem.ju kunna hitta på.

Sen hängde jag upp mig lite på hela ved diskussionen, jag menar vem fan hade inte blivit förbannad när storbonden bara går in och tar ved och säger ni kan ju bara gå mer om hämta mer. Jaha men varför går du inte ner själv då?? Och sen skricka håll käften till folk när dem säger till henne.
Iisch jag gillar inte Linnea:wtf:

Jag såg en liten stund i går för första gången:meh:
Noterade att de äntligen fått jersey kossor men vad är det för stolpskott de samlat ihop?
För mycket :banghead:, var tvungen att stänga av.

...och så förklarar han vitt och brett att han inte gjort/gör nåt fel :eek:
Nu är jag varken expert eller läkare, men med nära adhdmänniskor i min omgivning, så tycker jag mig se liknande drag hos honom. Impulsiviteten, brusar upp lätt, osv. Det är ju bara att titta på honom.

Jag gillar honom, har inget emot honom alls och antagligen hade jag kommit bra överens med honom. För jag hade tagit honom med en nypa salt och låtit honom härja, det hade inte gjort mig något.

Nu är jag varken expert eller läkare, men med nära adhdmänniskor i min omgivning, så tycker jag mig se liknande drag hos honom. Impulsiviteten, brusar upp lätt, osv. Det är ju bara att titta på honom.

Jag gillar honom, har inget emot honom alls och antagligen hade jag kommit bra överens med honom. För jag hade tagit honom med en nypa salt och låtit honom härja, det hade inte gjort mig något.

Jag skulle nog komma bra överens med honom med.
Jag gillar buttra människor med starka åsikter som inte är konflikträdda.

Jag gillade inte honom i början men gillar honom mer och mer. Dom jag däremot inte tål är Linnéa, Alex, James och Denise. Linnéa och Alex för att dom är dryga och lata :yuck:
James och Denise vet jag inte varför, tyckte inte dom hade där att göra och det tyckte uppenbarligen inte dom heller :D

Ska bli spännande och se vem som blir storbonde. Kanske Timmy som belöning för att han vann tvekampen?

Jag gillar Nicklas, men tror inte att han är någon vidare ledare, faktiskt. Den där gårdskarlen känns som ett riktigt stolpskott, han borde ha valt någon annan gårdskarl.

Jag stör mig på den där äldre damen som gapar hela dagarna. Vad är det för fel på människan?

Årets deltagare var inga höjdare...

Jag gillar Nicklas, men tror inte att han är någon vidare ledare, faktiskt. Den där gårdskarlen känns som ett riktigt stolpskott, han borde ha valt någon annan gårdskarl.

Jag stör mig på den där äldre damen som gapar hela dagarna. Vad är det för fel på människan?

Årets deltagare var inga höjdare...

Ja Nicklas ångrar nog sitt val där :crazy:

Nää, tv4 verkar vilja ha paradise hotel i bondeform :meh:

Jag skulle definitivt inte klara av Robban. Jag tål inte hans attityd och aggressivitet alls och hade definitivt inte kunnat dela gård med mänskan 2 månader i sträck. Sympatisk är väl typ det sista ordet jag skulle koppla ihop honom med.

Linnéas prat om att de inte respekterade henne för att hon är ung och kvinna då... Hallå. Ja det bidrar säkert till en bristande respekt men man kan knappast förvänta sig att folk ska anse en vara värsta superstorbonden när man ligger och sover medan andra arbetar.

Tv4s klippning är ju dock värst som visade Niklas som storbonde redan i reklamen inför dagens avsnitt, vad fan?! :arghh:

Linnéas prat om att de inte respekterade henne för att hon är ung och kvinna då... Hallå. Ja det bidrar säkert till en bristande respekt men man kan knappast förvänta sig att folk ska anse en vara värsta superstorbonden när man ligger och sover medan andra arbetar.

Det är sånt som är så himla intressant, hur olika vi människor uppfattar saker och ting, och även ord. Blå för mig är inte alls säkert att det är samma blå för nån annan, och därför ska man oftast inte ta andras ord på för stort allvar, för det kan låta så mycket mer än vad det egentligen är.

Visst, ung och kvinna kan vara en sak, men det handlar även om hur man hanterar en situation.

Respekt är något man förtjänar och det får man inte genom att ligga på rygg i sängen, eller att höja rösten och börja gapa och tro att det är auktoritet.

Jaa... Vad säger man? Kul att Bettan är tillbaka och precis som jag misstänkte så är den där äldre damen en riktigt konfliktsökande gaphals! Kunde däremot inte ana att det var någon form av taktik....

Höll på dö en aning när det kom fram att bråkandet är en taktik. Herregud, hur dum får man vara liksom, dels att ha det som taktik och dels prata om det bland resterande deltagare! Så kul att hon som hörde sprungit runt och skvallrat också :laugh:

Dagens bästa var helt klart Bettans återkomst! :banana:

Nu har jag kollat ikapp alla avsnitten och jag tror jag är lite kär i Nicklas:love:

Alexandra, Timmy och Stina(? Äldre kvinnan som inte är Bettan) gillar jag också, resten hade jag nog inte velat spendera någon längre tid tillsammans med...

Hittills gillar jag Bettan, Niklas och Timmy.
Det ska bli intressant att få lära känna dom nya deltagarna också, men däremot är jag inte så mycket för att se hur dom vandrar runt i skogen. Det hade varit roliga att se alla tre på Sörgården istället.

Undrar varför de andra skiter i om uppdragen klaras eller ej?
Har de slagit ängen innan de klampar runt och bygger hässjor?
Mycket underligt.

Usch! Jag tycker mindre och mindre om Stina, vilken jävla gaphals :wtf:

Tycker några av dom är lata, likgiltliga och gapiga/snackar massa skit. Nicklas tycker jag om men han borde bli lite tuffare. Är förvånad att Hasse har sånt jäkla humör :o

Avdelning falskaste ursäkter någonsin: Alex ursäkt till Alexandra ang. snacket om henne och Timmy.
@Sonic76 Tyckte det såg ut som de hässjat en del redan, så något har de lyckats slå av iaf... Annars håller jag med, trist att se Nicklas och Hans ute och spika och de andra sitter inne och snackar skit.. Jag hade inte haft samvete till det iaf.

Liknande trådar

Tjatter Vilka tittar? Vad tycker ni hitills om årets säsong? Vad tycker ni om årets uppdelning med två gårdar?
Svar
11
· Visningar
503
Senast: Mirre
·
Tjatter Kissade hundarna i trädgården igår kväll vid 21. Såg något konstigt i ögonvrån och kollade upp. 👽 Nu var det ju tyvärr inte aliens...
Svar
5
· Visningar
392
Tjatter En spinoff på tidigare tråd om att hitta på ett efternamn. Jag kommer byta efternamn i samband med skilsmässa. Har, som sagt, varit inne... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 073
Senast: Enya
·
Tjatter Varför är mytomaner alltid sensationella i sina berättelser? Varför "duger" det aldrig med små lögner? eller är det bara jag som i min... 2
Svar
39
· Visningar
2 950
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka