Farligt med pepparkakor?

falukorw

Trådstartare
Är det nån som vet om det är farligt för hundar att äta pepparkakor? Min stora vovve passade på att välta ut burken å knapra i sig dom som var kvar medan jag var å handlade. Och självklart har även min 9-veckors lilla valp ätit av dom också. Dock tror jag att stora vovven ätit mest.

Usch, blir så orolig! :crazy:

Sv: Farligt med pepparkakor?

Mulle har lyckades sätta i sej en hel burk pepparkakor.förra året. Vet inte om det är farligt, men han blev väldigt kass i magen efteråt :crazy: (gick knappt att vistas i samma rum)

Oj då! Men det kan man ju stå ut med iaf! Bara dom inte blir dåliga på nåt annat vis så är jag glad!

Han blev inte dålig på nåt sätt, förutom då att han låg och fes konstant i 3 dar :crazy:
Förhoppningsvis blir dina vovvar inte ens kassa i magen :)

Haha... förlåt falukorw, men skulle dom me imorrn sa du?? ;) :o

Nämen, ja har inte hört nån stans att de skulle vara farligt me pepparkakor, finns ju lixom inget "farligt" i det, skulle vara kryddorna då, men det tvivlar ja på

Allt är väl farligt i stora mängder och hundar tål inte kryddor så bra. Men så länge hundarna inte får dåligt allmäntillstånd så är det ju ingen fara. På en veterinärsida så står det julmat kan orsaka förstoppning och diarée. Inte livshotande med andra ord :)

En av mina hundar är helt matgalen, han är fenomenal på att peta ned saker jag ställt utom räckhåll för honom.

Han har ätit mögligt bröd och gammal möglig mat (vid kylskåpsstädning), 2 (ja två) dubbel-Paradis askar. De delades dock med de andra två, men jag gissar på att de två inte fick många praliner var. Att Paradis bara innehåller ljus choklad blev nog räddningen, lite dålig i magen och extremt slö och mätt blev resultatet.

Ätit mörk 70% choklad kanske 50 g, märktes som tur var aldrig av (var naturligtvis mkt uppmärksam).

Listan kan göras lång, aldrig har nåt annat än kräkningar och diarré hänt honom som stoppat i sig både det ena och det andra.

Hoppas din hund är lika tålig!

Tack, nu känns det lite lugnare! Va mest orolig för min 9-veckors lilla valp. Nikita har ätit det mesta utan att bli dålig så hon klarar sig säkert! Ska gå ut strax å se om de behöver göra nåt, har dock inte kännt nån mystisk lukt än :p

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 292
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 287
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Vi är så sugna på en liten hund! Vi har två stora hundar båda väldigt snälla. En kastrerad hane på 6 år och en tik på 1 år och 7...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 154
Senast: Tokyo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar