Färgstarka/personliga hem sökes!

Sv: Färgstarka/personliga hem sökes!

Rätt och slätt underbart inrett!

Vilka fantastiska stolar! :eek::love:

Fint.

När kan jag flytta in? *börjar packa*

Du har väl plats för en höggravid, en man med datorer o elektronik, en busa till häst, ett par akvarium och en blivande baby?

Tack!!! :bow:

Har nog plats för allt utom mannen med elektronik o datorer...en sån har jag redan slängt ut ur mitt liv :p men bebis, akvarium o häst låter lovely :love:

Men den här mannen är ju väldans trevlig ju.:love:

Nåja, jag får kanske tillfälle att skapa mitt eget hem inom en framtid.

Så här ser det ut ovanifrån och inte så lätt att ändra på men innifrån ska det nog gå att grejja med. (När det nu blir av att vi får stället).

DSC00753.jpg

Men känner jag mig själv så kommer jag inte att orka engagera mig i att styla om det så mycket. Gillar verkligen färg annars.

Ska förresten hålla er lite på sträckbänken lite. När jag har lite mer tid så ska jag dela med mig av lite bilder från min tid i Frankrike. Härligt hus vi bodde i. Mamman var konstnär och målade bl a porslin och kakel. Barnens och mitt barnrum var fullt av bilder på Tintin o co.

*kl*
Vindvissla: Fantastiskt :laugh: Speciellt den öpna spisen :love:

kosmostanten: Döhäftigt vardagsrum! Hur länge har ni haft det så?

kosmostanten: Döhäftigt vardagsrum! Hur länge har ni haft det så?

Tack :laugh: vi flyttade in i huset förra hösten, det första jag gjorde var att måla över de stormönstrade tapeterna med den blå färgen...vi har rätt mycket tavlor o möbler i starka färger så det måste vara enfärgade väggar för att man inte ska bli sjösjuk :p
Alla prylar är en salig röra av egengjort, loppisfynd och arvegods...alltså inte så genomtänkt egentligen, bara sånt som vi gillar.

Ett annat hörn, stökigt o skräpigt men ändå:
vrum2.jpg

vrum3.jpg

Okej, jag vågar mig på ett par bilder från mitt hus.

Ena hörnan av vardagsrummet:
PC150007.jpg

Sovrummet:
P4260005.jpg

KL
Vad mycket fint det fanns i den här tråden!

Tyckte särskilt om Vindvisslas öppna spis!

Jag bor i en hyresetta som jag inte kan göra jättemycket åt, men funderar på om jag inte ska kosta på nya tapeter ändå.

Det är blått i hallen, fin färg men taffligt tapetserat och rätt slitet, och nån läskig banangul färg i stora rummet. Fast det ser bra mycket bättre ut nu när mina möbler står här än när jag var och tittade första gången och det var alldeles tomt. Köksdelen och sovalkoven är vita men den delen skärmar jag av med ett draperi med björkstammar på.

Jag drömmer om att få en grön färg att funka i stora rummet, men det verkar vara väldigt lätt hänt att det ser sjukhusaktigt ut så det kan nog bli något annat. Funderar på om vitt med grönaktigt mönster kunde fungera.
I hallen vill jag nog göra något mer färgstarkt om jag kommer på något bra.
Är liiite avundsjuk på mina föräldrar som målar om i sitt hus stup i kvarten. Det är lilla mamma som hittar på färger och målar och tapetserar.
Avis är jag också på exets tapet med en bård världskartor på! Gillar egentligen inte bårder men... kartor!!! Jag skulle kunna ha en hel fondvägg med karta om jag bara fick för hyresbolaget!
:idea: Till veckan är det jag som knallar iväg och köper en gigantisk världskarta och slänger upp på lilla väggen i stora rummet!

Tack! Den är toppen, värmer upp hela 200 kvm så vi har inte ens på golvvärmen förutom i sonens lekrum, annars blir det så kallt om fossingarna. Men den äter ved så det vill till att man har fri tillgång.

klart du kan fixa och trixa i en hyreslägenhet, så länge du är beredd att måla vitt den dag du flyttar om du nu gör ngt lite mer extremt.

Grönt i vardagsrummet kan bli superfint. Valde det till min lillebrors rum för några år sedan (2 ljusgröna och 2 lite mörkare gröna dvs ett ljus hörn och ett mörkare) blev superhärligt vilket är detsamma som att jag ngn gång också kommer ha ett rum i en sådan färg :love:

Själv har jag fixar till bland annat kök och vardagsrum,får se om jag hinner fota idag)

Det är bara en fyrkant med ett hål där uppe och så ikeas gardinstänger med en vajer liksom. Toppenenkelt och billigt!

Tror min lägenhet sticker ut lite iaf, jag älskar den, men jag är väl partiskt ;) Lägger in både detaljbilder och andra :)

001.jpg

002.jpg

008.jpg

004.jpg

Är en hyrestvåa, har påkostat tapeter i sovrummet bara, är sugen på göra köket också, men får se :)
Blev en hel del bilder, hoppas nån orkar glo :P

*lånar knapp*

Nu har jag fotat våra blåa väggar!

Här står jag precis innanför dörren:

DSC_0001.JPG

Vinkeln i vardagsrummet:

DSC_0002.JPG

En blå tavla också!

DSC_0004.JPG

Här har jag gått upp för trappan som syns på första bilden:

DSC_0009.JPG

Sovrum - inte blått:

DSC_0006.JPG

Kök - inte heller blått:

DSC_0007.JPG

*kl*

Åh vilka mysiga hem många har! Just nu bor jag väldigt tråkigt, och kan sakna mitt rum från när jag bodde hos mamma. Hittade bara superdåliga, små bilder på det men hoppas det duger.

30145827.jpg

30145823.jpg

17777066.jpg

Nu bor jag i en etta, insats, och det börjar bli dags att fixa till köket som är vägskyltsblått :p. Jag är ingen blå människa, så antingen blir det följande tapet och enfärgade köksluckor i en lugn nyans eller mörkt lila väggar med hjärtagram målat som en fondvägg.

SpringStreet_Borastapeter_Werning_294%5B1%5D.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka