Färgstarka/personliga hem sökes!

Sv: Färgstarka/personliga hem sökes!

Det är bara roligt att det kan glädja någon annan! Vi har själva fått det som vi ska ha på nya stället av en kompis till mig så varför inte göra likadant själv? :) Vi har också lite pengar och har inte råd att köpa en massa nytt hur mycket man än vill så jag vet hur det känns!

Åh, men jag älskar också vitt på det sättet du använder det :laugh: Dvs i kombination med snygga tapeter och färger.

Däremot total-vitt, gärna tillsammans med krom och ek som enda komplement känns väldigt sterilt och tråkigt.

Håller fullständigt med dig (tack för berömmet förresten, det värmer!). Det ska inte kännas sterilt och trist, utan vitt kan vara såå vackert och varmt om man använder det rätt och i bra kombination med annat :love:

Jo jag brukar fuska lite. Köper två filtar eller lakan som jag tycker är snygga sen lägger jag dom på tvären över sängen och vips så har jag ett nice överkast :D (om man är duktig på att sy kan man ju sy ihop lakanen och dekorera sömmen med spets eller likande) Sängen är 180 bred tror jag.

Nä tyvärr. Fast det borde ju gå att köpa tyg i metervara och sy ett i ett stycke

*kl*

Sådärja! (som Ronja :D)
Nu har jag fått hem tavelramar och metervara! Här ska göras tavlor!

*kl*

Väldigt dålig kamera tyvärr, hoppas ni ser något! Vi har en liten tvåa.

30227787.jpg

30227798.jpg

30227794.jpg

30227771.jpg

30227693.jpg

30227762.jpg

Jag har symaskin som inte används så mycket (köpt för 4 år sedan,använd 1 gång och inte ens av mig) hehe :angel:

Har du ärende till Mölndal så får du gärna komma hem till mig och sy och dona, skulle vara kul att bolla ideér med någon ,jag har kört fast vet inte hur jag vill ha det hemma men jag vet att jag inte är nöjd och att det är för kalt.

Vilken fin gul nyans på väggarna! Snyggt med de svarta ramarna!
Jag trodde att jag ogillade gult, för det blev bara för mycket på 90-talet när alla skulle ha citrongula vardagsrum. Men nu känner jag mig nästan sugen på att ha gult här hemma. :D (i dagsläget är det vitt och sterilt).

*KL*

Jag gillar den här inredningsttråden starkt! Det måste finnas fler icke-standard-hem bland bukefalisterna?

Tack, den kallas solsting och är helblank.
Jag älskar den, men har fått höra mycket negativt från andra. Just det rummet funkade väldigt bra i den färgen då en vägg var helt täckt av fönster och solen kom aldrig riktigt in (bottenvåning, lägenheterna vätte mot skogen) så det blev inte för mycket trots att färgen i sig egentligen är för mycket. :D

Jag är allergisk mot ljusgult, det känns så mycket 90-tal eller tandläkare och skola där man vill ha neutrala färger.

TACK för den här tråden :p jag kräks på fondväggar i lattefärg tillsammans med möbler i ek och resten i vitt vitt vitt... så tråkigt och opersonligt :crazy:.

Jag har inte så mycket färg hemma som jag skulle vilja, min första plan är dock att byta den LATTEfärgade fondväggshelsikket i köket mot en fondvägg förvisso då (eftersom alla andra väggar har väv och det ida jag inte slita ner) men i rosa, knallrosa :D
Måste kuppa upp det när sambon tittar åt ett annat håll :angel:

Jag har en kompis som är konstnär och bildlärare! Kan fixa underbara tavlor till dig, eller en väggmålning? :) Jag har lite möbler som jag vill bli av med med, beror lite på vad du vill ha dock :) PMa!

Edit; såg nu att du skrivit vad du behövde, men jag har iaf lite småpill med, som mattor, krukor, tavlor, kuddar etc. (har hylla, matbord, stolar, vitrinskåp med. )

Senast ändrad:

hehe yeees och rosa blev den :p Men tror det kan bli bra när golvet och möblerna kommit på plats :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka