Färgstarka/personliga hem sökes!

Sv: Färgstarka/personliga hem sökes!

Måste bara säga att jag verkligen gillar ditt hus! Urläckert gjort med öppna spisen (och de små glasskålarna (?)), mörkläggningsgardinerna eller vad det nu är i olika färger. Och elefanten!'

Skulle gärna se mer bilder!

Har tyvärr inga bilder, men mitt hem är ganska färgstarkt :D

Hallen: till största delen "badanka-gul". En inbuktning/nisch (?) där hatthyllan satt är terrakotta-röd-brun, för att dämpa badankigheten... ;). Hatthyllan sitter i badrummet... Gammal spegel med guldram (kvar från förra lägenhetsägaren). Tavelsamling (loppisfynd, vykort, egna bilder, IKEA). CD-hylla fylld med div prylar som jag tycker om.

Badrummets färgstyrka kan jag inte ta åt mig äran av, jag har inte haft råd att fixa något med det - istället har jag försökt förstärka det hela. Gula plasttapeter, grönt plastgolv, tack och lov vit toa/handfat/badkar. Oranga skohyllor från IKEA används som förvaringsskåp, blått träskåp som avställningsyta. Brun hatthylla som jag ska låta vara kvar efter framtida renovering - bästa badrumsmöbeln någonsin. Stor färgglad tavla från IKEA.

Köket är inte så färgglatt - grå orginalluckor från 60-talet, blå väggar + 50-talsaktig bård. Mest en panikåtgärd för att snabbt dölja 80-tals tapeterna som fanns där :eek: men blev ändå ganska bra. Satsar på färgglada, gärna röda detaljer.

Vardagsrummet är typ knappt halvfärdigt och ganska färglöst, men ändå ok. Ljusgrå väggar, parkettgolv. Brun skinnsoffa + fotöljer (snygga loppisfynd, ingen sån där hiskelig puffig sak...), vitt träsoffbord, stor röd matta.

Sovrummet är det senast åtgärdade. Efter mycket funderande blev det brunt - tror färgen hette Macciato! Ena väggen är täckt med garderober som än så länge fortfarande är vita. Har dock någon diffus plan om att sätta tapeter på dörrarna, de är ganska slitna och skulle behöva piffas upp på något vis (idéer mottages tacksamt)

Jag trivs mycket bra, men det skulle förmodligen vara helt osäljbart av den andra tråden att döma :p

Åh, har du nån större översiktsbild där den bruna tapeten är med? Jag gillar den väldigt och skulle gärna använda mig av den, så det vore kul att se.

KL

Har nu äntligen fått till hela min möblerbara hall. Den är formad som ett L och lite svårinredd men det blev till slut en arbetshörna i ena delen med en grön nyans på väggarna. Den andra delen var fram till i förra veckan vit då jag inte orkat göra något (plus att det är i princip bara dörrar...). Så fick jag en morgon nog...

Arbetsrummet med diverse hippologiska inslag...

hall1s.jpg

Hallen (Ja, den del som tjänstgör som hall...) med mer hippologiska inslag...

hall2p.jpg

Allt annat än de patolog-vita lägenheter man hittar i DN:s bostadsbilaga...

Åh, har du nån större översiktsbild där den bruna tapeten är med? Jag gillar den väldigt och skulle gärna använda mig av den, så det vore kul att se.

Förlåt, har inte varit inne i tråden på länge!!
Tror att tapeten är en Borås-tapet, men är verkligen inte säker.
Här kommer en översiktsbild, den enda jag har tyvärr. Ljuset på bilden suger, men du ser iaf någorlunda vad den föreställer.
2009-03-08+002.jpg

Du kan få min tok lila målade väggar i köket om du vill, inte för jag gillar vitt men skulle nog föredra det, bara att komma och hämta ;)

HejHej

Här kommer lite bilder på mitt lilla hem... det är kanske inte överdrivet färgstarkt - jag är lite feg :P men jag har några rum till att göra iordning bla sovrummet.... några tips?? Vi har funderat på limegrönt, vitt och silver, med någon fräck tapet.

Jag tycker om färg - men vi vill gärna att det ska passa hela huset/gården och temat här är lite lantlig romantik.

Här kommer några bilder:
Vardagsrummet tema: vitt,grått,silver och små detaljer i vinrött
14261_203813323162_648288162_3207872_5895605_n.jpg

14261_203813328162_648288162_3207873_4284357_n.jpg

Köket tema: ljusblått, vitt
14261_203813308162_648288162_3207871_5672721_n.jpg

Braskaminsrummet tema: Brunt,vitt, guld
14261_203813353162_648288162_3207875_2759635_n.jpg

19243_292848918162_648288162_3594793_5292204_n.jpg

Sen har vi ett rum med lilla,svart men hittar ingen bild just nu. :)

*kl*

Nu ska jag börja fixa med balkongen. Den är verkligen det fulaste med lägenheten (och då är det illa för badrummet är hemskt :p) och eftersom varken utsikten eller balkongen är speciellt färgglad eller rolig alls så blir det mycket färg och mönster på det lilla som får plats där ute.

Möblerna ska kläs i vaxduk, det kommer bli pilligt men det kan nog bli bra. :)
Sneakpeaks ;) (det lila i bakgrunden är soffan)
butterflies.jpg

Kan man få tag på färgglada blomlådor, kanske åt oliv, lila eller limegrön? Det hade varit jättekul att ha.

Jag hyrde ett fantastiskt hus i spanien tidigare. Det bästa huset jag nàgonsin bott i och jag har bott pà fler än 30 olika ställen.

Mannen vi hyrde av har byggt allt själv, men lösa delar han skaffat här och där, har inte sà mànga foton som gör det rättvissa. men huset är byggt med mycket kärlek.

n555535773_1911047_6713.jpg

Ja ni fàr ignorera gubbarna. Vardagsrum allt i sten, runda fönster, balkong, stengolv med vackert mönster. Köket och vardagasrummet sitter ihopp, det är ganska vanligt nere i Portugal och Spanien. Jag gillar det hemmet blir socialare pà det visset.

n555535773_1911011_2837.jpg
Köket, med bardisk med takplator över, sten, sten och mera sten.

n725772182_1179764_5791.jpg
Uteplatsen

n725772182_1179766_6196.jpg
vardagsrummet / köket. Ignorera mig och min bror :)

Ett underbart hus, välldigt kalt pà vintern bara, fast pà sommaren hàller det en bra temperatur.

Nej i Sverige bygger vi mycket stelare hus. Mannen som byggde huset byggde det värkligen med mänger av kärlek, finns sà mànga detaljer som inte syns pà bilderna. tex ár "dörrhâlet" mellan vardagsrum/köket till matrummet ett teglat valv som gàr i snurrar sig i flera rikningar, i matrummet har han i golvet lagt in "klinker" (marmor) som bildar en sexudig stjärna, sovrumet hade en öppen spis och badrumet och flera andra rum har hyllor av marmor som sitter fast i väggen.

För vissa människor kommer saker naturligt, jag kan lova att han inte läst nàgon inredningstidning.

Dessutom gàr hela gàrden och hans andra hus i samma still, Han var lite galen :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka