Sv: Färgstarka/personliga hem sökes!
Har tyvärr inga bilder, men mitt hem är ganska färgstarkt
Hallen: till största delen "badanka-gul". En inbuktning/nisch (?) där hatthyllan satt är terrakotta-röd-brun, för att dämpa badankigheten...
. Hatthyllan sitter i badrummet... Gammal spegel med guldram (kvar från förra lägenhetsägaren). Tavelsamling (loppisfynd, vykort, egna bilder, IKEA). CD-hylla fylld med div prylar som jag tycker om.
Badrummets färgstyrka kan jag inte ta åt mig äran av, jag har inte haft råd att fixa något med det - istället har jag försökt förstärka det hela. Gula plasttapeter, grönt plastgolv, tack och lov vit toa/handfat/badkar. Oranga skohyllor från IKEA används som förvaringsskåp, blått träskåp som avställningsyta. Brun hatthylla som jag ska låta vara kvar efter framtida renovering - bästa badrumsmöbeln någonsin. Stor färgglad tavla från IKEA.
Köket är inte så färgglatt - grå orginalluckor från 60-talet, blå väggar + 50-talsaktig bård. Mest en panikåtgärd för att snabbt dölja 80-tals tapeterna som fanns där
men blev ändå ganska bra. Satsar på färgglada, gärna röda detaljer.
Vardagsrummet är typ knappt halvfärdigt och ganska färglöst, men ändå ok. Ljusgrå väggar, parkettgolv. Brun skinnsoffa + fotöljer (snygga loppisfynd, ingen sån där hiskelig puffig sak...), vitt träsoffbord, stor röd matta.
Sovrummet är det senast åtgärdade. Efter mycket funderande blev det brunt - tror färgen hette Macciato! Ena väggen är täckt med garderober som än så länge fortfarande är vita. Har dock någon diffus plan om att sätta tapeter på dörrarna, de är ganska slitna och skulle behöva piffas upp på något vis (idéer mottages tacksamt)
Jag trivs mycket bra, men det skulle förmodligen vara helt osäljbart av den andra tråden att döma