Färgade papper

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sweet_extraa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 1 923
Sv: Färgade papper

Det var bland annat din häst jag tänkte på:)

Han har ju en mormor med icke dokumenterad stam, så även om hans morfar hade varit godkänd av ASVH hade han fått grå papper eftersom den kända stammen är för kort.

Tidigare hade han fått vita papper eftersom han är efter godkänd hingst, men de reglerna ändrades strax innan han föddes, jag minns inte exakt vilket år.

mmm - glömmer inte Ove Stenssons min när jag presenterade min lille hingst på kursen - "han har en unik stam"... Det är inte skäl nog att ha honom som hingst. ;) :rofl:

Så länge som hingsten inte är godkänd så spelar det ingen roll hur bra stoet är. Avkomman får gråa papper. Och får INTE deltaga i 3-års test och 4-års kvalitet. Men som jag skrev innan, de får vara med på öppna championaten.

en kompis till mig hade med sin 3åring med grå papper med på treårstest. Hon fick henne bedömd osv, men en slags "utom tävlan", dvs hon hade ingen möjlighet att få diplom osv, utan blev bara bedömd poängmässigt.

Denna möjlighet togs bort för ett år sedan !
Vi har ett antal jättefina med gråa papper som vi sett fram emot att få en bedömning av, men det blev Njet.

Vad menas med att ett sto är B-premierat =)
Nu kommer jag okunnig som jag är på det här ;P

men är det inte så att om det är få startande i så tar de in "reserver" sådana som tävlar utom tävland (lät skumt :crazy: )
för att fylla ut platser :confused:

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
485
Senast: Nepenthe
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 052
Senast: Kajsalisa
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 173
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hull..?