färg till fux?

Sv: färg till fux?

Beror på färg på vagnen.
Både svart o brun funkar på fuxar tycker jag.

Jag skulle ha en brun sele, riktigt brun. Svårt att beskriva färger. Menar en brun med inte för mycket rött i, mörkbrun kanske man kan säga!
Vad är det för häst? Berätta mera!
Lotta

Till en fux har man svart och bara svart. Endast brune tömmer.

Brunt skulle vara jättesnyggt! Som Fia-Lina säger, mörkbrunt utan rött i!

Till en fux har man brunt enligt min mening. Och absolut inga röda saker.

va, inget rött? Jag älskar rött. Får byta färg på hästen istället.

Men jag håller med, bruna, härligt bruna selar är jättefina. Har en sån på G.

/jenny

Gul tycker jag, eller blå, kanske...
Varför inte både ock, blått i botten med gula cirklar?
Fast å andra sidan gillar jag grönt. :confused: Kanske grönt med gula och röda blommor? Eller är det för gulligt?

Jag vet, ta kontakt med typerna som målar på tunnelbanevagnarna! Dom har nog gränsöverskridande idéer.

LIA, som har svårt för "mode-inställning" i det här sammanhanget, vilket kanske märks? :D

Förutom läder så är ju mörkgrönt jättesnyggt på fuxar tycker jag!

sele%203-1.jpg

Det här är jättesnyggt tycker jag!!

LIA skrev:
Gul tycker jag, eller blå, kanske...
Varför inte både ock, blått i botten med gula cirklar?
Fast å andra sidan gillar jag grönt. :confused: Kanske grönt med gula och röda blommor? Eller är det för gulligt?

Jag vet, ta kontakt med typerna som målar på tunnelbanevagnarna! Dom har nog gränsöverskridande idéer.

LIA, som har svårt för "mode-inställning" i det här sammanhanget, vilket kanske märks? :D

en sak vet jag iallafall, LILA blir det inte :D :love: Blått träns är på G....

Har inga än :(

Tömkörde idag med gott resultat, men ska ta hjälp av dig och din mor när tillfälle ges. Han går iallafall att ställa utåt till skillnad mot Donna, det var värre med inåtställningen, då brallade han iväg och tyckte att jag var jättejobbig :) Kul kille!

Kommer o kikar på dig på Lördag/Söndag!

/jenny

Vanlig röd tycker jag knappt är snyggt till någon häst alls. Jag älskar däremot vinröd! Gärna i kombination med nån mörkare grön.

Jag skulle ha haft en bild på syrran med hennes första häst för ett antal år sedan. Han var fux och hon använde rött schabrak och röda benlindor till honom och det såg förskräckligt ut.

Tycker också hon idag. Hon fattar själv inte hur hon kombinerade färger förut.

Min kör jag med svart sele med ljusbrunt foder och bruna tömmar. Vagnen är svart. Ser ganska OK ut, fast nog var det läckert med de två fuxarna i bruna selar här ovanför......

Beror ju lite på vilket sorts fux det är, leverfuxar med den där härliga mörka färgen! :love: Eller ljusa fuxar med nästan vit man! :love: Eller "vanlig fux", samma färg i man o svans men med fin bläs och fyra perfekta strumpor! :love:
Jag har riktigt svårt att sätta en färg som min favorit!
Trodde faktiskt jag hade svart som favorit på selar, men inte längre! Man lär så länge man lever! :D

Svart bryter ju av, snyggt.
Natur kan bli för ljust, jag tycker selen ska vara mörkare än hästen!
Brun finns ju i många varianter, en med rött i är tycker jag blir fint!

Annars så passar väl viket färg som helst, bäst den man tycker om själv såklart!! :banana:

Mina hästar ser ju sååå bra ut i allt som är i lila! :D :D :D
Selfärg? Tja man tar vad man har, just nu gäller natur färgad loksele (fjording). Den svarta selen passar fint på shettisarna (en skimmel och en gråbrun)!

Mvh Lisa

_L_ skrev:
Eller "vanlig fux", samma färg i man o svans men med fin bläs och fyra perfekta strumpor! :love:

Mvh Lisa

just så, fast tyvärr bara två strumpor. Idag tog jag några bilder så snart kanske de läggs ut till offentligheten.

/jenny

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
328
Senast: CaisaCax
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 661
Senast: Badger
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 449
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar