Färg till Fux!

Maandiiie

Trådstartare
Hej! Finns säkert fler såna här trådar men undrar framför allt om någon har limegrönt på sin fux? :)

Min kille blir mer mörk fux när han tappat vinterpälsen. Skulle vilja få tips på snygga färger på tex schabrak, träns och benskydd! Gärna med bilder :)

Mvh Amanda

mörkbrunt läder åt choklad hållet, mossgrönt, vinrött, mariblått, grått, mörklila och alla varma höstfärger :love:.
min fux är mycket röd i färgen och jag har haft t ex eskadrons rödbruna benskydd som matchat henne fint :), hade gärna haft ngt creme/brun färgat till henne också men hittade aldrig ngt som var precis som jag ville ha :(.
och lagom till hon blev utdömd så hittade jag detta täcket vilket hade varit :love: på henne! http://statics.exclusiveone.com/exo...Tunnelgurt-by-HKM-dunkelgruen-20039926149.jpg
hela hkm champagne serien vore dösnyggt på fux ^_^.

men annars så är det snyggast med varmare färger, och inte ngt skrikigt ;)

mörkbrunt läder åt choklad hållet, mossgrönt, vinrött, mariblått, grått, mörklila och alla varma höstfärger :love:.
min fux är mycket röd i färgen och jag har haft t ex eskadrons rödbruna benskydd som matchat henne fint :), hade gärna haft ngt creme/brun färgat till henne också men hittade aldrig ngt som var precis som jag ville ha :(.
och lagom till hon blev utdömd så hittade jag detta täcket vilket hade varit :love: på henne! http://statics.exclusiveone.com/exo...Tunnelgurt-by-HKM-dunkelgruen-20039926149.jpg
hela hkm champagne serien vore dösnyggt på fux ^_^.

men annars så är det snyggast med varmare färger, och inte ngt skrikigt ;)
Ja det är snyggt! Har en del brunt, både i benskydd och träns/sadel. Även vinrött och marinblått :) men skulle dock vilja ha lite mer utstickande färger också!
Hade tänkt beställa ett träns i någon rolig färg (i rep) så då finns ganska många färger att välja bland :) Funderade först då på vinrött eller blått, men så fanns det så många andra roliga färger också haha

Tack så jättemycket för ditt svar :)

Mvh, Amanda

Jag tycker grönt med guldiga detaljer, brunt, marinblått, mörklila/plommonlila, burgundy, rätt beige/brun ton är supersnygga på fuxar! Även mörkrosa till mörka fuxar tycker jag kan passa.

Min fux är snygg i allt ;) Men snyggast är han i royalblått!
Jag har en mörkare brun dressyrsadel och en "mellanbrun" hoppsadel + brunt träns.
Benskydden som oftast används ser ut så här (+ bakskydd och jag har ett matchande schabrak i samma färg ^^):
28525535-origpic-8ad116.jpg

Sambons fux passar jättebra i alla blå/gröna nyanser men är även snygg i sitt svarta schabrak från Equestrian Stockholm. Nu har sambon beställt ett gult schabrak, jag är tveksam men vi får se :grin:

Hej! Finns säkert fler såna här trådar men undrar framför allt om någon har limegrönt på sin fux? :)

Min kille blir mer mörk fux när han tappat vinterpälsen. Skulle vilja få tips på snygga färger på tex schabrak, träns och benskydd! Gärna med bilder :)

Mvh Amanda
Jag tror du kan ha vilken färg du vill på din fux, jag vet en tjej här som hade rosa på sin fux. Så everything goes. :up:

Våran fux passar bäst i marinblått. Grönt eller vinrött kan vara fint också. Brunt läder.

Värsta färgen på en fux är ljusblått tycker jag, på våran fux skär det sig i alla fall ordentligt.

Hade en fux förut och som de skrivit ovan är jordfärger snyggt. Men ville jag ha ngt utstickande hade jag limegrönt eller turkost. Väldigt snyggt.

Är det en svettfux eller?
På min svettfux hade jag alla möjliga färger. Men gillade mest marinblått och svart.

Till mer röd häst är ju mörkbrunt läder finare och så jordnära färger :) grått är jäkligt snyggt också till fux! Men eftersom jag är en sån mörk person(skämt å sido) så älskar jag svart på allt. Röda hästar är snygga i svart schabrak och lindor :love:

Jag tycker att det är väldigt snyggt när fuxar har starka färger på t.ex schabrak/benskydd/boots osv:p
Färger som cerise , ljusblått, ljusgrönt/rött/orange...:up: så det sticker ut från hästen liksom. :love:

Vinrött, grått, marinblått, grönt och tro det eller ej även gult! Ska se om jag kan leta upp några gamla bilder på min förra fux på min avatar med gula benlindor och gult schabrak. Annars kan jag spöka ut unghästen i det (lika fuxfärg) så får ni se hur snyggt det faktiskt är även om det inte låt som det. :o;)

Mvh Amanda

Jag hade antingen svart läder med mässing eller brunt till henne. (Dyons bruna färg)

Benskydd körde jag svarta i hoppning och vita till dressyren.

Mycket marint men även en del mossgrönt, svart och oliv på schabrak och "fintäcken", detaljer i guld! :love:

På utetäcken försökte jag hålla det till svart och marint men funktionen gick först så blev ibland lite gula sömmar osv! ;)

Jag har endast brunt läder till min häst och jag gillar jordiga toner.
Grönt (hunter green :love:), brunt, beige och så svart och vitt!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: LiviaFilippa
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 089
Senast: LiviaFilippa
·
Hemmet Jag vill göra om lite av mitt möblemang i samband med flytt. Jag inspireras bland annat av inlägg i grupper som Återbruka mera och...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama