Färg på utrustning till fux?

Inka-90

Trådstartare
Jag her en fux, glänser som guld i solen. han har en tjock vit bläs.

Vilken färg tycker ni passar bäst till honom? ( på schabrak, benskydd, täcken m.m. )

lägg gärna ut bilder på era fuxar med fin utrustning.

Sv: Färg på utrustning till fux?

jag har en röd skäck som jag har blått eller grönt:bump: :bump:

läder grejer skulle jag använda ngn brun nyans kasnke rödbrunt brukar vara snyggt men även mer mot londonfärgat... sen beiget e ju alltis snyggt men även blått med guldinslag å så skulle jag ha :)

Inka-90 skrev:
Jag her en fux, glänser som guld i solen. han har en tjock vit bläs.

Vilken färg tycker ni passar bäst till honom? ( på schabrak, benskydd, täcken m.m. )

lägg gärna ut bilder på era fuxar med fin utrustning.

Mörkbrunt passar bra på alla läder grejer. Beige är jätte fint på schabrak och lindor.

Jag har en fux och till honom har jag marinblått och beige och brun. På läder har jag ett svart och ett brunt träns använder lite olika.

Här kommer några bilder, kommentera gärna vad du/ni tycker är snyggast!!

IMG_0224.jpg

TvlingGlanshammar3.jpg

Explosion1.jpg

Ursäkta storleken!!!!! :bump:

knapplån

Brunt läder är alltid snyggast på fuxar. Men marinblått på shabrak osv är riktigt snyggt. Eller olivgrönt (min favoritfärg).

har 2 fuxisar, båda rätt mörka.
har mörkbrunt läder till båda, det är absolut snyggast! ljusare brunt tkr jag nog inte är så fint, om man inte vill/kan ha mörkbrunt så skulle jag ta svart.
till stoet har jag lite alla möjliga färger, mkt mörkblått o mörkgrönt, men även lite beige, creme, olivgrönt, duvblått (typ blågrå), grått.
hon har bara bruna skydd, några svarta me.

den andre har oxå lite olika färger, har inte haft han så länge men jag tror det blir mkt mörkblått o ska nog även ha lite mörkare grå till honom, tror han skulle bli fin i det o jag tkr grått e snyggt!
nu har han svarta skydd (andra hästens gamla....) men ska nog köpa gråa till han sen, eller kanske mörkbruna i läder. ja det blir SEN nån gång!

tycker man ska undvika starka o skrikiga färger på fuxar, jag tkr heller inte dom passar i vinrött, svart eller vitt.

Till en fux passar det mesta men INTE rött o rosa om man tänker på schabrak m.m till träns o sadel så funkar både svart o brunt:)

Marinblått och cremefärgat! :d
Svart läder.

Så har min plutt iaf! :D

Explosion skrev:
Jag har en fux och till honom har jag marinblått och beige och brun. På läder har jag ett svart och ett brunt träns använder lite olika.

Här kommer några bilder, kommentera gärna vad du/ni tycker är snyggast!!

IMG_0224.jpg

TvlingGlanshammar3.jpg

Explosion1.jpg

Ursäkta storleken!!!!! :bump:

din häst har samma färg som min. det marinblåa var jättesnyggt på den!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 609
Senast: Stergo
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 060
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 814
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 540
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar