Färg på tröja?

tigerflicka

Trådstartare
Vet någon om man får ha färgad tröja (med vit krage) på dressyrtävlingar?

Har sett flera snygga tävlingströjor i funktionsmaterial i olika färger med vit krage, men innan jag köper någon kan det ju vara bra att veta om man får ha en sådan, eller om hela tröjan måste vara vit?

Sv: Färg på tröja?

Tröjan/skjortan behöver inte vara vit, bara ljus. Läs TR på nätet:
"Klädsel under ritten är (...) samt ljus polotröja eller ljus skjorta med ljus krage, vit slips eller vit plastrong."

jag har en ordentlig plastrong i kragen som döljer allt jag har under så jag bryr miginte så mkt om vad jag har under. oftast blir det dock en helvit tävlingblus eller funktionstop under.. på vintern har jag underställströja under kavajen

heej! när jag var på dressyr tävling och kollade kunde man ha färgade tröjor med vit krage. men det kanske inte är okej vid alla dressyr tävlingar.:)

Huvudsaken är att det är vitt i halsen. Ryttaren i familjen har "allt möjligt" under kavajen men alltid plastrong på sig.

Jag vet att vi varit på en tävling där en ryttare blev tillsagd (eller om hon tom blev diskad) då hon hade tävlingsskjorta med vit krage, men det ansågs inte tillräckligt mycket vitt. Hur rätt det var vet jag inte...

Känner folk som har åkt iväg med jag vet inte vilka fäger på tröjorna! Men så länge den inte syns så kan de ju inte säga så mycket... Har du en lagom stor kavaj och plastrong så ska det nog inte vara något problem, själv tävlar jag alltid i vit skjorta så har aldrig stött på det problemet. ;)

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 618
Senast: Badger
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 197
Senast: Puffindog
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Gps tracker för Android?
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur