Färg i stallet

kolblakkur

Trådstartare
Tänkte fråga stallägaren om jag får måla om "min" stalldel i sommar. Vilka färger tror ni hade varit bra?

DSC00515.jpg

DSC00517.jpg

Sv: Färg i stallet

Vitt gör att det blir ljusare & "luftigare" i stallet.:idea:
Men jobbigt att rengöra om man har hästar som bajsar på väggarna.

Tycker vitt o svart/grå är snyggt, men stallet får ju inte ha för dåligt med fönster/lysen iofs.

Det skall finnas någon blå kulör som flugorna inte gillar. Vet en ridskola som målade om med den kulören och att de då fått veta att flugorna inte gillade färgen... inte vet jag om det stämmer.

Mitt stall som jag är uppvuxen med har alltid varit blått..
Men i somras bestämde jag mig för att måla om det efter alla dessa blåa år!!
Valde en jättefin typ Faluröd nyans:)
Vart jättefint o mysigt,varmt liksom!!
Så rött,vitt,grått rekomenderar jag!!

kul tråd! vi håller på att bygga stall och vi hade tänkt oss latte och cappuchino (stavning) tror det kan bli snyggt

Vi har allmogeblått och vitt i vårt stall, det tycker jag är snyggt! :)

PICT9530.jpg

*kl*

Tack!

Vi trivs med denna färgkombination!

Till Shetlandskusk: hoppas du hittar en färg du gillar till din del i stallet!

vi har svart och vitt :D

pic_show_id16992690.html

(hade faktiskt ingen bättre bild inne i stallet :angel:)

Jag skulle vilja ha mörkgrönt på nederdelen i boxen/stallet och vitt på ovandelen :) Då syns inte den värsta skiten, men det är ändå ljust och fint.

Verkligen skitsnygg färg! Sån färg vill jag ha i "mitt" stall med. Ska föreslå den när vi ska måla om till sommaren! : ]

Jag har vanlig rödfärg & vitt :)
Snyggt passar utmärkt :)

Den där blåa färgen var härlig ! :)

Jag skulle vilja göra som min moster hade i ett stall , där de hade målat hästar på väggarna skit snyggt ! :devil:

I mitt stall har vi svart och vitt, det blir ju lite ljusare samtidigt som inte all smuts syns:) Innan har jag haft hästen i stall där det var vitt och en väldigt mysig nyans av gult, det var himla fint!:)

Vita väggar men sen är dörrar etc röda. Tycker det är fint, även efter 5 år.

Liknande trådar

Hästmänniskan Utifrån en artikelserie som finns i Tidiningen Ridsport funderar jag på det här med mobbing i stallet. Själv mobbades jag hårt i...
2
Svar
21
· Visningar
2 507
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 440
Senast: Lyan
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 106
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 323

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka