Sv: Får vi ha henne på dagis?
Thera;14295802. skrev:
Du menar att samhället ska ställa upp och ta hand om ditt barn för att du ska få vila/rida/ligga på soffan?
*följande inlägg innehåller diverse fula ord, så känsliga läsare bör läsa snabbt/kisa.*
men för he*vete.
när jag var arbetslös och hade M på dagis 15h, så nog f*n passade jag på att vila/rida/ligga på soffan!
söka jobb tar lixom inte 15h i veckan!
vad skulle ja annars ha gjort?
tagit hem henne från dagis för att det är en synd att utöva sina intressen när barnet ändå har barnmsorg? för att sen fixa abrnvakt, så att jag ändå kan göra dessa saker?
eller sälja hästen? (som jag faktiskt gjrde när jag fick heltidsjobb och insåg att jag inte hade tid med jobb, banr och häst. fast det hör väl knapast hit va?)
nu försöker jag säga vad jag menar
en gång till.
1. jag är ensam varannan vecka med M, är samtidigt heltidsjobbande och höggravid, då småsyskon anländer i september.
2. vi renoverar, måste fixa med ved och har en gräsmatta som ska klippas.
3. en dotter som har lite svårt med vissa saker, som ny personal på dagis.
så långt är alla med?
jag vill ha M på dagis, utöver 7h måndag, även 5 h torsdag, eller i bästa fall, 5h på onsdag och fredag.
det är det schemat de andra 15h-barnen (hon är ensam fulltidare) följer och jag det är det schemat hon kommer gå på från sept och nått år fram.
så för att det inte ska för hackigt i hennes schema vill jag helst ha 7h måndag, 5h onsdag och 5h fredag. är dck nöjd med 7h måndag och 5h torsdag.
men..........
om dagis helt motsätter sig att ha henne mer än måndag, så undrade jag om jag kunde peka på veckovilan för att få mina önskemål egenom. Ako har svarat på det, tacksam för det.
för hursomhelt, gräset, veden och renoveringen gör att vi inte hinner med varandra, där är anledning nr 2 till varför jag så gärna vill att hon ska få någon extratimme på dagis.
och jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ja vet att många par i sveriga har det på samma sätt, men det har väl aldrig skadat att fråga och undersöka m det finns vägar att gå för att frigöra lite fler timmar på dygnet?
ni (inte alla dock) målar upp en bild av mig som värsta sopmorsan, sluta med det tack.
och det här j*vla tangentbrdet stavar som det vill, jag har inte dyslexi.
har jag klartgjort hur jag tänker nu?