Får man ta med sig hunden..

miss_kala

Trådstartare
.. på tåget? :)
Vi åkte sträckan Karlstad-Sthlm i helgen och hade först funderat på att ta med oss vovven. Men vi ändrade oss, då jag inte kunde komma på att jag någonsin sett en stor hund på ett tåg. Katter i bur har jag nog sett däremot. Man får ju välja på "djur tillåtet" när man köper biljetterna. Så hur ligger det till? Och hur ska hunden sitta/ligga under resan?

//Emma

Sv: Får man ta med sig hunden..

Du kan mycket väl åka med hund på tåget. Men du måste boka spesiellt då. Djur vagn har dom.
Min kompis pendlar stockholm , göteborg med två hundar
inga problem

Ok, vad bra! :) Har man extra plats för hunden då, eller ska man ha den vid fötterna.,.? I gången? Kupé?

Du behöver inte boka special vagn för hund. det finns som på buss vissa platser för hund. Men det finns på vissa tåg speciell kupé för hund men långt ifrån alla som har det.

Det låter ju bra! Vet inte hur han skulle bete sig om det var massa andra hundar precis intill dock.. :crazy: Bra miljöträning iaf!

När jag åkte Sthlm - Falkenberg med min hnd, var han alldeles för upptagen med att åka tåg, för att bry sej om andra hundar.
Det var ett par tre stycken till i samma vagn.
Kom ihåg att ta med egen termos bara, om du åker själv - höll på att få med mej hunden in i resturangvagnen. Det var inte poppis.

har åkt mycket tåg med både leonberger och nuffe de går finemang, men för vår del har de varit till att boka djurvagn.

Åker jag längre sträckor där det är platsbokning så bokar man "djur tillåtet" annars är det bara att hoppa på den vagnen där det är tillåtet med djur, har aldrig varit några problem för mig att åka med djur.
Kan vara lite trångt i gången om det är många store hundar med :angel:

Bokar du över telefonen berättar du bara att du har hund, över internet klickar du helt enkelt i det.
Jag åker en del med min hund och det har så gott som alltid fungerat smärtfritt (utom när jag hamnade bredvid en psyktiskt sjuk norrman).
Jag åker också Karlstad- Stockholm (fast jag kliver av i Katrineholm) i helgen. Hojta till om det sitter en svart dalmatiner i samma vagn ;)

De tågresor jag åkt har dessutom varit gratis för hunden :D
Mellan Vännäs-Uppsala, Vännäs-Gbg..

Det är ju så himla skönt att åka tåg och då är det perfekt om vovven kan hänga på! Han är jättesnäll.. älskar andra hundar lite för mycket bara.

Turali: Åker nog inte på ett tag nu, men ska hålla utkik nästa gång! ;) Själv har jag en långbent goldenblandis! :)

Jag har åkt flera gånger med hund, alltid bokat på nätet och det har gått prima.. trots att jag har en spetsblandning som har noll skälltröskel.. hon har bara legat på golvet och sovit som en stock:)

Jag missade att boka hundar tillåtet på en resa.. då ringde jag till SJ och detta ordnade dom utan något snack.. men jag fick ha med mig en dubbel uppsättning med biljetter, så jag hade nog inte vågat chansa på att det "borde" gå utan att ha bokat

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 172
Senast: Milosari
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 112
Senast: valpköpare
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 856
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka