Får man semesterdagar under föräldraledighet?

feel

Trådstartare
Försöker få någon klarhet i detta, men har extremt dålig koll på just de här sakerna.

Jag kommer vara föräldraledig from mitten på nov 2016 till februari 2018, dvs ca 15 månader. Får jag några semesterdagar att ta ut under den här perioden?

Försöker få någon klarhet i detta, men har extremt dålig koll på just de här sakerna.

Jag kommer vara föräldraledig from mitten på nov 2016 till februari 2018, dvs ca 15 månader. Får jag några semesterdagar att ta ut under den här perioden?
De första 120 dagarna (1/3 år) du är föräldraledig är semestergrundande, det är lagstadgat. Sen kan du ha reglerat i kollektivavtalet att får ytterligare semester så om du har ett kollektivavtal rekommenderar jag att du läser igenom det.

Liknande trådar

Småbarn Vi går igenom en tuff period just nu. Dottern får sammanbrott som byter av varandra, och sonen hakar på. Det är starka viljor... 7 8 9
Svar
169
· Visningar
9 327
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 155
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 028
Senast: Amha
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 681
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka