Får man semesterdagar under föräldraledighet?

feel

Trådstartare
Försöker få någon klarhet i detta, men har extremt dålig koll på just de här sakerna.

Jag kommer vara föräldraledig from mitten på nov 2016 till februari 2018, dvs ca 15 månader. Får jag några semesterdagar att ta ut under den här perioden?

Försöker få någon klarhet i detta, men har extremt dålig koll på just de här sakerna.

Jag kommer vara föräldraledig from mitten på nov 2016 till februari 2018, dvs ca 15 månader. Får jag några semesterdagar att ta ut under den här perioden?
De första 120 dagarna (1/3 år) du är föräldraledig är semestergrundande, det är lagstadgat. Sen kan du ha reglerat i kollektivavtalet att får ytterligare semester så om du har ett kollektivavtal rekommenderar jag att du läser igenom det.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 781
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 903
Senast: Thaliaste
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
829
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 771
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar