Får man ha en tråd?

Gabbi

Trådstartare
Även om man bara ska bli moster?
Det var inte särskilt oväntat att det inte skulle bli jag som var först med barn i syskonskaran, men de flesta gissade nog på att det skulle bli den systern som är gift som skulle få först. Jag trodde annorlunda, jag gissade alltid på min andra syster, och nu verkar det som att hon blir först, om inget tråkigt händer. Hon verkar vara i ca 20 veckan och ska få i maj. Hon och jag tror att det är en liten kille.
Man känner direkt när man tar på magen att det inte är någon vanlig svullen mage, den här är hårdare och mer levande. De har tagit ultraljud och allt verkade bra. Hon som gjorde det kallade barnet han några gånger, men det kanske är ett arbetsnamn?
Är det ett dåligt omen att köpa saker till barnet innan det är fött? Gör man det först efteråt, kläder och sånt?

Sv: Får man ha en tråd?

Klart man måste vara förberedd men köp neutralt (eller allt kanske är neutralt nu för tiden?) och du har ju fortfarande god tid på dig att vänta lite och köpa lite senare. Fråga om de behöver något, till exempel kläder-spjälsäng-vagga-gåstol-övriga grejer, det är mycket som ska handlas in innan barnet kommer och de blir säkert tacksamma över lite hjälp. Grattis föresten.

grattis moster!!
nej klart man kan köpa i förväg.
extrema tjej o killkläder kan man kanske vänta med
men mina killar har kläder i alla färger även rosa.
pop är ett dyrt märke men mkt av deras kläder, ja det mesta faktiskt passar pbåde tjejer o killar, om man tycker om färgstarka kläder:)

Tack för svar. Jag är inte typen som skulle köpa extrema bebiskläder åt något håll. Jag gillar själv grönt och brunt, och det ska ju vara praktiska grejer. Mina föräldrar hintade om att det betydde lite otur, indirekt trist om man köper något och så dör barnet ungefär, men det kändes extremt tyckte jag. Alla hoppas ju såklart att allt går bra.
Det är inte så att de MÅSTE ha massa saker nu, men det är ju snart jul, så varför inte fylla på med sånt de ändå behöver.

Vill du köpa något nu så kan du ju satsa på något till mamman istället för barnet. Det finns t.ex. jättefina berlocker stämplade med "gravid" att hänga runt halsen eller armen. Något jag tycker känns både charmigt och bra (utifall att något skulle hända så vet folk att man är gravid *peppar peppar*).

Grattis moster. :)

fast en berlock med gravid skulle ong inte vara så kul, grvaiditeten tar ju ganska så snabbt slut;) bättre med "mamma" eller något annat isf..:)

Det blir inte alls samma sak och tanken är ju att om en olycka händer så vet sjukvårdspersonalen att personen är gravid.

Graviditeten tar slut ja, men är en ganska stor process att genomgå när man väntar sitt första barn. Mamma kan man vara resten av livet.

Det är inte så att de MÅSTE ha massa saker nu, men det är ju snart jul, så varför inte fylla på med sånt de ändå behöver.

Presentkort kanske blir en gyllene medelväg? Eller bara ett kort med att du bekostar "det och det" när det blir dags.

Min mamma sa att hon skulle betala barnvagnen åt mig vilket var kul, sen fick jag ju missfall men inte kändes det värre pga det utan det blir en barnvagn ändå - så småningom.

men mamma är man oavsett om barnet lever till det är 100 eller inte.

och som sjukhuspersonal kan jag säga att ett sådant smycke inte spelar större roll, oftast finns det en partner eller annan anhörig som kan upplysa om graviditet om inte patienten själv kan göra det, inträffar det en olycka som är pass allvarlig så prioriteras mammans liv först och är fostret så gammalt att det kan överleva utanför magen syns det oftast eller känns när läkare palperar magen. ett epilepsimärke är viktigt eller halsbandet som står för waran-medicinering osv. men det hör hemma i en annan diskussion känner jag.

då håller jag mer med om ett presentkort.

Vi tycker helt enkelt olika. För mig är själva graviditeten inte bara en tröskel för att bli mamma, det är en omvälvande tid för mig, som kvinna. Du missar helt min poäng känner jag.

jo jag fattar vad du menar men ett smycke med gravyren gravid är ju begränsat till graviditeten. då är det bättre med ett smycke som är användbart längre än så ;)

jo jag fattar vad du menar men ett smycke med gravyren gravid är ju begränsat till graviditeten. då är det bättre med ett smycke som är användbart längre än så ;)

Det var ju precis det som var poängen, som du missade. :) Tanken var inte att ge ett smycke som skulle "hålla resten av livet" utan ett smycke som hyllade det tillstånd hon är i NU. Som gravid kvinna.

och nej jag missade inte poängen;)
om man nu vill köpa ett gravidsmycke för att "hylla" graviditeten kan man köpa en bola, då kan man senare byta till kortare kedja om man vill fortsätta använda det.

och nej jag missade inte poängen;)
om man nu vill köpa ett gravidsmycke för att "hylla" graviditeten kan man köpa en bola, då kan man senare byta till kortare kedja om man vill fortsätta använda det.

Ja det kan man väl göra om man vill? Det är väl ett förslag lika bra som vilket annat....

*kl*

Vilket tjafs ;-)

Skogis kom med ett bra förslag till Gabbi, ett förslag innebär inte tvång och behöver således inte diskuteras i all oändlighet ...

Gabbi: Det här med otur fick jag också höra och fy jag tycker det är hemskt att ens yppa något sådant. Jag fick ex höra att bebis i magen kunde dö om jag bäddade spjälsängen innan bebis var född ( självklart efter att jag gjort just det ). Även om jag inte tror på sådant så var det jäkla olustigt.

Jag tycker absolut du kan köpa något till barnet om du vill =)

Haha sista ordet jämt ?

Du rättade/sågade mer Skogis förslag enligt hur jag uppfattade "tjafset".

Mycket handlar om hur man skriver. Jag uppfattade dina inlägg som att du sågade hennes förslag pga hur du valde att formulera dig i inläggen.

Nog om detta från min sida nu, annars blir det återigen en onödig diskussion.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 670
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka