Får man äta ost när man är gravid?

V

virrpANNA

Läste att man inte får äta ost som inte är gjord på pastöriserad mjölk. Räknas Philadelphia ost dit också? För hittar ingenstanns på innehållsförteckningen att den är gjort på pastöriserad mjök...

Sv: Får man äta ost när man är gravid?

philadelphiaost hoppas jag är ok, det har jag ätit nästan varje dag sen jag blev gravid. Jag har iaf tolkat livsmedelsverkets råd som att det är ok.

Det är helt ok med philadelphiaost..
Det är ju typ bara dessertostar om inte är pastöriserade!
Mozzarella och feta är alltså oxå ok

Läste att man inte får äta ost som inte är gjord på pastöriserad mjölk. Räknas Philadelphia ost dit också? För hittar ingenstanns på innehållsförteckningen att den är gjort på pastöriserad mjök...

Du kan kallt räkna med att alla ostar som säljs i vanliga livsmedelsbutiker är gjorda på pastöriserad mjölk. De ostar man ska vara försiktig med är mögelostar och kittostar, oavsett om de är gjord på pastöriserad mjölk eller inte. De går däremot alldeles utmärkt att använda i matlagning (om de hettas upp då).

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 417
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 866
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 813
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?
  • Valp 2024