Får man anmäla till klass där man inte har kvalet klart?

break_a_leg

Trådstartare
Frågar inte för egen del utan är mest allmänt nyfiken: Får man anmäla till klass där man inte är färdigkvalad?

I TR står det att kval ska anges i anmälan till tävling...

Sv: Får man anmäla till klass där man inte har kvalet klart?

Kval skall väl vara uppnått veckan innan start och har man tänkt kvala veckan innan som exempel så har ju anmälningstiden gått ut. Jag tror att man visst får anmäla till klass man inte är kvalad till och det är väl bara att skriva i anmälan att kval kommer senare. Lyckas man inte får man ju stryka sig.

Citat TR:

Kvalifikation häst
Kvalifikation följer alltid ekipaget. Kvalifikation kan ske under det föregående eller
innevarande året.
Ryttaren/målsman ansvarar för ekipagets kvalifikation.
Kvalifikation skall anges vid anmälan till tävling och kunna visas upp i sekretariatet
före start.

Det var det fetmarkerade ovan jag tolkar som om att man ska vara färdigkvalad till de klasser man anmäler sig till, men det kanske är jag som har helfel?

Ja jag vet hur du menar men om du anmäler och inte har kvalat så skriver man bara i anmälan att man håller på och kvalar. Det viktigaste är att man har kvalat och kan visa upp det innan start inte flera månader tidigare (om man väljer att anmäla då)

Det är väl bara vi som fegar och kvalar i god tid;).

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 157
Senast: lizzie
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 594
Senast: Gabby_Ossi
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka