Får jag tävla i dessa ridbyxor ?

M

mariiaE

regional hoppning.
lite dålig bild, men dom är med ljusljus grå skoning, sen är dom ljusbotten, men småsvarta-blåa rutor.
8200028.jpg
[/url][/IMG]
hoppas på svar då det är ganska viktigt !

Sv: Får jag tävla i dessa ridbyxor ?

Självklart får du det färg har ingen betydelse alls, du får tävla i orangea ridbyxor med rosa prickar om du vill....

får jag det ? :D men jag vart lite osäker då det är 'mönster'.
tack för snabbt svar!! :bow:

Hej:)
Vad jag vet får man nog inte tävla i mörka ridbyxor, t.ex mörkblå, mörkbruna eller svarta. Men det där går säkert bra :)

Du får tävla i svarta ridbyxor om du vill, blir tokig på alla dessa "skrönor" som säger att man måste ha vita ridbyxor eller ridbyxor "ljusare än kavajen"... nu säger jag det en gång för alla!! i TR står det ingenting om vilken färg man ska ha på ridbyxorna vilket betyder att dom får ha PRECIS vilken färg eller vara mönstrade hur som helst!!

Du får tävla i svarta ridbyxor om du vill, blir tokig på alla dessa "skrönor" som säger att man måste ha vita ridbyxor eller ridbyxor "ljusare än kavajen"... nu säger jag det en gång för alla!! i TR står det ingenting om vilken färg man ska ha på ridbyxorna vilket betyder att dom får ha PRECIS vilken färg eller vara mönstrade hur som helst!!

:bow: Tack! Blir även jag lite frusterad över alla som säger ditt och datt utan att ha den minsta koll på hur verkligheten ligger till!!

Det har varit HUR många trådar som helst om det här.
Det är minst en ny varje vecka. SÖKFUNKTION.

Och ja, byxorna får vara limegröna, rosa, orange eller svara. Spelar ingen som helst roll och vad jag vet har det aldrig varit reglerat i TR vilken färg ridbyxorna ska ha. Det är en myt som ligger och skaver som tusan.

På falsterbo tävlade ju en av italienarna med mörkblå ridbyxor

Men tänk på att Falsterbo är en internationell tävling och går under FEIs regler också, så det är inte säkert för att det förekommer på de tävlingarna att det är samma på våra "vanliga". Men som sagt att färgen är fri på ridbyxorna.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Freazer
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 067
Senast: Sesca
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 009
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka