Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det funkar kanske som avskräckande exempel...
Jag har iaf gjort mycket tvärtom i mitt förhållande mot vad mina föräldrar gör och gjorde.
Han försöker inte göra ett skit, för han vet att han itne komemr nån vart. Han KAN inte få igenom enskild vårdnad och han kan inte bevisa att jag är en olämplig mamma. Han kommer inte få igenom delat boende när hon är så här ung! Han kan inte göra något mot mig alls mer än att bråka med mig, men om han gör det förlorar ju han ännu mer så det vinner han inget på.
Jag vill slippa säga det. Igen.
Verkligen!du kanske ska fundera mer på hurdan relation du och pappan ska ha, som föräldrar åt ett gemensamt barn eller som ett älskande par.
Det är nog klokt att inte säga så, "vad var det jag sa".
Det gör ingen nytta för någon.
Att komma till ett förändringsarbete kräver tid. Jag tror inte någon växer av att få höra sådan ord.
Först här tänker jag att HUR ser din världsbild ut när jag jämför första stycket med det andra.Han försöker inte göra ett skit, för han vet att han itne komemr nån vart. Han KAN inte få igenom enskild vårdnad och han kan inte bevisa att jag är en olämplig mamma. Han kommer inte få igenom delat boende när hon är så här ung! Han kan inte göra något mot mig alls mer än att bråka med mig, men om han gör det förlorar ju han ännu mer så det vinner han inget på.
/.../
I övrigt tycker ju inte jag att mitt förhållande och Elins umgänge med sin pappa är något som går hand i hand. Oavsett om jag gör slut elelr ej så har hon en pappa.
Enya, om ingen brydde sig om dig, skulle de inte skriva i denhär tråden. Ingen skriver för att klanka ner. Vi skriver för att vi vill hjälpa. Det enda vi kan göra konkret är att hjälpa dig se på din situation från en lite annan synvinkel. Jag tror att du behöver det just nu. Det känns säkert jättejobbigt, men vi är många som ser att du går med förbundna ögon rakt upp på häxbålet. Och du gör det frivilligt. För att du vill att alla ska ha det så bra som möjligt. I denhär situationen får inte alla det så bra som möjligt. Inte ditt (dina) barn och inte du. Som nybliven mamma i en relation, ska man inte behöva ha såna här problem. Som nybliven mamma i en relation ska man känna sig trygg med sin partner, snusa bebishår, amma och vara lycklig. Ok att det inte alltid är så, men då kanske man borde se att nåt är allvarligt åt skogen? Och sedan agera utifrån det?Naiv? Jag vet itne ens vad det ordet egentligen betyder! Hur naivt är det då??? Må så vara att jag är naiv och korkad, men jag försöker göra det bästa av situationen för alla. Det är inget lätt beslut, det är aldrig lätta beslut jag måste fatta tydligen, och snälla, försök förstå mig istället för att klanka ner. Allting är inte så lätt!!!!
Men ska grunden för ett förhållande vara att bråka för egen vinnings skull eller skita i att bråka för att man inte vinner något på det? Jag trodde grunden för ett förhållande var kärlek, att man trivs ihop och har det bra.
Sen tycker jag du gör rätt i att utgå från att pappan och dottern ska ha en relation oavsett ert förhållande, all heder för det, men du kanske ska fundera mer på hurdan relation du och pappan ska ha, som föräldrar åt ett gemensamt barn eller som ett älskande par.
Men han skadar ju er redan genom att slå sönder er vardag helt och hållet! Iaf om man läser denna tråden kan man INTE skapa sig en bild av att din vardag är logisk, regelbunden och förutsägbar. Däremot ger dina inlägg en bild av att barnets far och farmor är väldigt dysfunktionella i sina personliga relationer. Väldigt mycket psykisk misshandel verkar det finnas. Det kallar jag inte "tjaffsa emot". Det kallar jag att förstöra människors (ditt, din dotters och dina andra barns) liv.Men det jag skrev har inget med vårt förhållande att göra utan enbart en förklaring till att jag är så jädrans naiv att jag tror på att han inte kan skada mig och sin dotter på något sätt mer än att tjaffsa emot. Inget annat.
Samtidigt är det ju svårt att isolera en företeelse eller två ur ditt liv och bara diskutera dem, eftersom allt hänger ihop, eller hur? Om du inte hade det förhållandet du har, så hade du inte heller problem med Elins farmor, pappa och vårdnaden.Denna tråden handlar inte om mitt förhållande, för att diskutera det kan jag skapa en tråd om det på senior.... *eller inte* Denna tråden handlar dels om Elins farmor, men också om Elins pappa och vårdnanden om henne. Den handlar om att så länge han tar väl hand om henne så har jag inga argument kvar för att inte ha gemensam vårdnad. Oavsett hur han är mot mig så är det väl dotterns väl som ska styra?
Hänvisar till vad jag sa ovan, ditt förhållande påverkar trådens ämne, så det är svårt att separera de två. Bra att du har vänner, men tveksamt om de har en objektiv, professionell syn på människorelationerna. Eller om de vill dig väl alltför mycket och undviker att ta upp svåra åsikter. Det vet inte jag. Men jag tycker att du behöver hjälp från ett objektivt håll. Jag ser inte att någon har kallat dig dålig mamma. Däremot vill många hjälpa dig att se hur du kan hjälpa dig själv och ditt barn.Mitt förhållande diskuterar jag gärna med mina vänner, för de ger mig råd och stöttar mig. Ingen här vet egentligen hur vi har det och jag mår knappast bättre av att höra vilken dålig mamma jag är som är ihop med honom. Jag ÄR på väg därifrån, acceptera det istället för att hacka på mig om det, tråden handlar ju inte ens om det!
Denna tråden handlar inte om mitt förhållande, för att diskutera det kan jag skapa en tråd om det på senior.... *eller inte*
Denna tråden handlar dels om Elins farmor
På vilket sätt hänger ditt förhållande inte ihop med det du har problem med? Ser du inte att allt har ett sammanhang? Det ena går liksom inte att diskutera utan att även diskutera det andra!!
Det är väl henne det handlar allra minst om....
I övrigt håller jag helt med Dressyrtant ovan!!
Det låter nog på mig som om jag är fullständigt blind och allt det där. Som om jag bara ser er som elak som hoppar på mig osv. Men faktum är att jag faktiskt läser allt ni skriver och förstår att ni menar väl. Och jag tänker varje dag på hur jag kan göra mitt liv bättre, jag är en tänkande person men samtidigt vill jag ju ha kakan men ändå äta upp den typ. Jag älskar min pojkvän, det gör jag absolut, men jag funderar ju själv i banorna att jag nog mått bättre utan. Men ändå har jag lite hopp om att vi ska få det bättre i hop. Det jag nog inte lyckas förmedla till er här är att det ju HAR blivit väldigt bättre sedan vi träffades. För varje månad som läggs till i antalet månader vi har varit ihop, så blir det ju bättre, min pojkvän blir lite bättre hela tiden på att vara pojkvän och jag blir bättre på att sätta gränser. Dessutom så försöker jag lite grann att få bort mitt hjärta från honom, oh DET har också blivit lite lättare.
Vad är det som driver mig? Att jag älskar honom och inte vill vara utan honom. Att vi båda går framåt ett steg i taget istället för bakåt.
Jag är inte otacksam för att ni försöker prata mig tillrätta, men jag känner mig trängd när alla tar i så
Och Cilla, din kommentar sårar mer än du tror. Att säga att du vill slippa säga vad var det jag sa tycker jag visar att du egentligen visst vill säga det. Cilla, du är den här som definitivt inte ska säga för mycket om hur dum jag är som inte slänger ut min pojkvän en gång för alla, för vi vet båda två att du själv inte ser att du är en betydelsefull person som är värd av älskas på riktigt. Alltså tycker inte jag att du har rätt att döma mig eller säga " vad var det jag sa". Eller att slippa säga det.
I övrigt, förlåt, men när ALLA skriver om hur jag borde göra och hur jag är dum nog att göra så känner jag mig bara trängd och skäms för att jag är så korkad att ens känna nåt för min pojkvän. Snälla, ge mig råd istället för att kritisera hela tiden, för jag kan bara ta kritik till en viss nivå, sedan blir jag faktiskt ledsen och mår dåligt när alla upprepar varandra.....
Jag försöker, jag GÖR verkligen det. Räcker inte det som svar just nu?
Och även om det tar slut mellan oss så anser jag att vi ska samarbeta så när det går, umgås med varandra som vänner för att ge Elin det bästa. Man behöver inte vara ovänner bara för att man itne är tillsammans Men när ni säger att han då bara är hennes papps och inte har nåt med mig å göra och inte ska umgås osv, så tycker jag att ni har fel. Jag tror på vänskap och jag hoppas vi komemr att vara det, för allas skull faktiskt.
Läs noga här: Jag har inte sagt "Vad var det jag sa", jag vill slippa säga det.
Snälla, ge mig råd istället för att kritisera hela tiden,
Han ville inte ha med mig för hans släkt är så jobbiga så för hans del känns det bättre att vara där utan mig- för jag tycker ju inte så bra om dem..... och han slipper skämmas.
Skäms han över dig?