Får jag lov att presentera...

Aningsfull

Trådstartare
... utbytesstudenten som flyttat in här hos mig.

Som höggravid blev Julie helt enkelt mer än vad jag orkar med så hon har flyttat in hos en kompis till mig för en tids hårdträning och aktivering. Under tiden har denna charmliga kille fått flytta in här hos mig.

Och jag måste säga att det är en ytterst trevlig bekantskap. Och helt plötsligt fanns ännu en ras med på listan över tänkbara hundar i framtiden. :angel:

17930914.jpg

17930911.jpg

17930915.jpg

Orkar du upp för backen tjockis?
17930920.jpg

Hälsa honom välkommen då han kan komma att figurera här mer i framtiden om denna bytesvecka fungerar bra för alla inblandade parter. :bump:

Sv: Får jag lov att presentera...

Din DP måste vara nåt i hästväg om du byter ut henne mot en sådan.. :p:angel:

Ok, jag får lägga till lite i presentationen. ;)

Han heter LP1 LP2 Never Stop Dino och är som de flesta verkar ha sett en border collie.
Som namnet talar om är han tävlad i lydnad och har även startat rapport.
En otroligt väluppfostrad herre som charmar alla i sin väg. :love:

_Blippan66_ : En BC är ju rena rama barnleken i jämförelse med Julie. :angel::rofl: Vill man ha en hund med motor - skaffa DP. ;)

Jättesöt! :love:

Å vi som redan har en BC, en cool tik, men där ja ändå
har tankarna åt att ev skaffa en DP. :D

Älskar BC men lite för stor och hårig för att sambon skall falla till föga...

Gillar kvickheten och energin hos BC - men då är alltså
DP nästan som en BC fast i miniförpackning? :angel:

En DP är helt klart kvick och har energi som en BC. Fast DP har ju vakt och jakt men saknar vall. ;)
DP's är otroligt härliga hundar när man orkar aktivera dom så mycket som dom kräver. Tala om kompisar som hänger med på allt. en timmes ridtur i full fart är inga problem för en DP jag tror inte att dom går att trötta ut i kroppen över huvud taget. :angel:

Så vet man bara med sig att man får en brukshund i miniformat är det en toppenhund.

Men som höggravid orkar jag inte aktivera Julie nog fö atthon ska hålla sig på mattan.
Så nu går hon 3 träningspass om dagen och är lika taggad inför varje. ;)

Ååh Dino sötungen! Då kanske man får se den omtalade Julie om jag åker till Piteå på fredag och hälsar på! :D

Det får du säkert göra. :)
Fast dom flesta brukar liksom vara tvugna att lära sig att älska min lilla Julie. :angel: Hon är ganska intensiv, och lite :angel: egen.

Men hon är min stjärna! :love:

Haha jaa det lät ju trevligt! ;) Velar bara om jag orkar åka buss dit med min hund, har inte åkt buss med henne ännu så hon lär ju pinka ner stället under resans gång! :angel:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 673
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 544
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Hur stort behov har hundar av att umgås/bo med andra hundar? Jag tycker att min hund verkar lite nedstämd ibland (sjukdom/skada helt...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 208
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 069
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka