Björn Forkman är forskare vid Köpenhamns Universitet och forskar på hundars beteende. Tror inte att det var någon som hade svarat på det?Vem är Björn Forkman och har han skrivit något som man kan läsa i ämnet?
Jag tycker varken att du har rätt eller fel eftersom jag själv inte vet. Men vill gärna ta reda på bakomliggande fakta när någon kommer med ett så tvärsäkert och allmängiltigt påstående (inte ens forskare, eller kanske speciellt inte forskare, brukar uttrycka sig så kategoriskt). Och ja, jag tycker att det är ett förvånande påstående eftersom det skulle skilja hunden från alla andra arter vi känner till, så jag är ju inte beredd att acceptera det rakt av utan någon form av källa.
På ursprungsfrågan så har jag haft 4 hundar som ingen av dem har haft ett mervärde i att vara fler. 3 av dem har varit socialt begåvade och gillat att leka med främmande hundar. Nuvarande hundar vill inte ens sova ihop och leker kanske någon gång i månaden bara. Det är alltid roligare att leka med en främmande hund än med den de bor med. Enda gången jag känner att det verkligen ger mycket med fler hundar är när man har valp. En äldre hund som fostrar och leker skapar språksäkra och trygga valpar.